söndag 26 augusti 2012

انتقاد شدید تشکيلات خودگردان فلسطينی از «دعوت هنيه» به اجلاس غيرمتعهد ها

تشکيلات خودگردان فلسطينی از دعوت اسماعيل هنيه، نخست وزير حرکت مقاومت اسلامی «حماس»برای شرکت در اجلاس جنبش کشورهای غير متعهد در تهران به شدت انتقاد کرد.
تشکیلات خودگردان فلسطینی اعلام کرد که با اين شرايط حضور محمود عباس، ریيس تشکيلات خودگردان فلسطینی در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.
به گزارش خبرگزاری آلمان، سلام فياض، نخست وزير تشکيلات خودگردان فلسطينی، روز شنبه طی بيانيه ای دعوت جمهوری اسلامی از اسماعيل هنيه را «زخم خنجری به پشت پروژه آشتی ملی فلسطينيان» توصيف کرده و افزوده است، «سازمان آزادی بخش فلسطين تنها نماينده کل مردم فلسطين است.»
پيشتر، خبرگزاری رسمی «ايرنا» گزارش کرده بود که دعوت رسمی محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی ایران، روز جمعه در محل دفتر اسماعيل هنيه به وی ابلاغ شد.
طاهر النونو، سخنگوی هنيه نيز يک روز بعد، از پذيرش دعوت رئيس جمهوری اسلامی توسط اسماعيل هنيه خبر داد.
در همين حال رياض ملکی، وزير خارجه فلسطين هشدار داده که اگر محمود عباس «تنها نماينده فلسطين در اجلاس» نباشد، پرزيدنت (محمود عباس) شرکت نخواهد کرد.»
به نوشته «ايرنا»، ايران از دو ماه پيش محمود عباس را به اجلاس تهران دعوت کرده بود.
خبرگزاری آلمان به نقل از «منابعی در رام الله» می نويسد ايران به تشکيلات خودگردان پيام داده که اسماعيل هنيه فقط به عنوان «ناظر» و «ميهمان ويژه» در اجلاس حضور خواهد داشت.
محمد عواد، معاون هنيه، نيز گفته که هيئت نمايندگی فلسطين می بايست «متشکل از نمايندگان غزه و کرانه باختری» باشد. به گفته اين مقام حماس، «(دولت) رام الله بايد به اين مراسم به عنوان حرکتی برای گردآوردن همه فلسطينی ها نگاه کند.»
در ماه ژوئن سال ۲۰۰۷ ميلادی، پس از آنکه اسماعيل هنيه کنترل کامل نوار غزه را به دست گرفت، محمود عباس نخست وزيری وی را نپذيرفت و در مقابل هنيه نيز از قبول حکم عباس سر باز زد، به اين ترتيب از آن زمان حماس حکومت بر نوار غزه و دولت تحت امر محمود عباس نيز کنترل کرانه باختری را بر عهده دارند.
ايران از پشتيبانان جدی حماس است و دولت هنیه را به عنوان تشکیلات قانونی در غزه می شناسد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar