tisdag 21 augusti 2012

از سوی رسانه‌ها و مقام‌های جمهوری اسلامی آغاز شده است: تلاش برای مصادره اتحاد مردم به نام رهبر

 تلاش مقام‌های جمهوری اسلامی برای مصادره حرکت خودجوش و یکپارجه مردم ایران در کمک به آسیب دیدگان زمین لرزه آذربایجان به نام علی خامنه‌ای٬ همچنان ادامه دارد.
زمین‌لرزه هفته گذشته آذربایجان شرقی که ابتدا با بی‌اعتنایی برخی نهاد‌ها و مقام‌های مسئول مواجه شد٬ پس از اقدامات قابل توجه مردمی به منظور کمک به آسیب دیدگان این حادثه٬ در راس اقدامات جمهوری اسلامی قرار گرفته است.
این تلاش‌ها پس از آنکه مردم ایران با انتقاد از عملکرد صدا و سیما و برخی نهاد‌های مسئول اقدام به جمع‌آوری و ارسال اقلام مورد نیاز حادثه دیدگان کردند٬ آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
علی خامنه‌ای که در ۴۸ ساعت نخست این حادثه سکوت اختیار کرده بود با وجود بی‌اعتنایی محمود احمدی‌نژاد٬ پیام تسلیتی به بازماندگان این حادثه صادر کرد و پنج روز بعد از مناطق حادثه دیده بازدید کرد.
آقای خامنه‌ای در این بازدید به صراحت به هماهنگی و یکپارچگی مردم در کمک به بازماندگان این حادثه اشاره کرد و از نهاد‌ها و مقام‌های مسئول خواست توجه بیشتری به خانواده‌های آسیب دیده کنند.
پس از پایان سفر یک روزه رهبر جمهوری اسلامی به آذربایجان شرقی٬ تلاش رسانه‌ها٬ نظامیان و روحانیون نزدیک به وی برای مصادره حرکت مردم (مستقل از نهاد‌های حکومتی) به نام او آغاز شده است.
در این رابطه احمد علیرضابیگی٬ استاندار آذربایجان شرقی گفته که حضور رهبر جمهوری اسلامی در مناطق حادثه دیده « باعث ایجاد یكپارچگی در بین مردم شده است.»
محمدرضا نقدی٬ رئیس سازمان بسیج نیز روز یکشنبه (۲۹ امرداد) در دیدار از مناطق حادثه دیده گفته که علی خامنه‌ای به منظور بازدید از این مناطق روزه خود را شکسته است.
آقای نقدی این اقدام رهبر جمهوری اسلامی را نشانه «رابطه معنوی و سرشار از محبت و صمیمیّت امت و ولایت» دانسته است.
آقای خامنه‌ای در خطبه‌های نماز عید «فطر» تهران نیز بار دیگر به موضوع زمین لرزه آذربایجان و کمک‌های گسترده مردمی اشاره کرده و از مسئولان خواسته که آثاز این حادثه را محو کنند.
گسترده‌ترین حرکت مردمی مستقل از نهاد‌های دولتی پس از اعتراض‌های سال ۸۸ موجب بروز برخی نگرانی‌ها در میان رسانه‌ها و مقام‌های جمهوری اسلامی شده است.
برخی سایت‌های محافظه‌کار این حرکت مردم را نشانه بی‌اعتمادی آنها به جمهوری اسلامی ارزیابی کرده و نسبت به گسترش این موضوع به نهاد‌ها و مقام‌های دولتی و حکومتی هشدار داده‌اند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar