onsdag 22 augusti 2012

روزنامه ایران و یک سایت محافظه‌کار منتشر کردند: اطلاعات تازه درباره ترور‌های هسته‌ای در آستانه برگزاری اجلاس سران عدم تعهد در تهران

 برخی رسانه‌های محافظه‌کار در آستانه برگزاری شانزدهمین اجلاس سران عدم تعهد در تهران اقدام به انتشار برخی کد‌های امنیتی مربوط به ترور چهار دانشمند هسته‌ای جمهوری اسلامی کرده‌اند.
روزنامه ایران وابسته به دولت محمود احمدی‌نژاد نخستین رسانه‌ای بود که ۲۵ امرداد در یادداشتی به این موضوع پرداخت و کنایه‌های معناداری در این خصوص به نهاد‌های امنیتی وارد کرده است.
این روزنامه نوشته در حال حاضر «هیچ‌کدام از نخبگان و مهندسان پروژه‌های حساس محافظ نداشته و ندارند» و نهاد‌های امنیتی و اطلاعاتی تاکنون راه‌کاری برای حفظ «نیروی انسانی کارآمد» در نظر نگرفته‌اند.
روزنامه «ایران» همچنین این پرسش را مطرح کره که «تا چه حد باید نخبگان جهادگر کشور را از دست داد تا شما به فکر حفاظت از آنان بیفتید؟»
این روزنامه در بخش دیگری از یادداشت خود به ترور مصطفی احمدی روشن٬ معاون بازرگانی سایت هسته‌ای نطنز اشاره کرده و نوشته ترور وی در روز معارفه یکی از مقام‌های امنیتی صورت گرفته است.
مصطفی احمدی روشن ۲۱ دی سال ۱۳۹۰ بر اثر انفجار یک بمب در میدان کتابی شهر تهران کشته شد. روزنامه «ایران» نوشته است در روز ترور وی٬ چند دسته گل برای همکاران وی نیز ارسال شده بود.
این روزنامه توضیح نداده که چرا در یادداشت خود به موضوع معارفه یک مقام بلند‌پایه امنیتی در روز ترور احمدی روشن و فرستادن دسته گل از سوی افراد نا‌شناس برای همکاران وی٬ اشاره کرده است.
سه روز پس از انتشار یادداشت معنادار روزنامه «ایران»٬ سایت محافظه‌کار «حدید‌ نیوز» هم با انتشار گزارشی اعلام کرده به جزئیات دیگری از ترور دانشمندان هسته‌ای دست یافته است.
این سایت نوشته «۲۰ تیم» در ترور چهار دانشمند هسته‌ای فعال بوده‌اند و در مسیر‌های ترور تمامی دوربین‌های عمومی را از کار انداخته و سپس عملیات خود را انجام می‌دادند.
«حدید‌ نیوز» اضافه کرده که آن‌ها نتوانسته بودند دوربین‌هایی که «از مراکز دیگری کنترل می‌شده» را از کار بیندازند و همین مسئله نیز به شناسایی آن‌ها کمک کرده است.
آن‌طور که این سایت نوشته است این افراد شاغل بوده و «هنگام عملیات برای مجموعه شرکت‌هایشان رکورد انداخته و مستند حضور کاری در اداره و یا ماموریت داشته‌اند.»
«حدید نیوز» هیچ اشاره‌ای به پست سازمانی و محل کار این افراد نکرده است و توضیح نداده که آن‌ها چگونه توانسته‌اند دوربین‌های عمومی در شهر تهران را از کار بیندازند.
اطلاعاتی که روزنامه «ایران» و سایت «حدید نیوز» درباره ترور دانشمندان هسته‌ای و عوامل این ترور‌ها منتشر کرده‌اند در مواردی با اطلاعاتی که در مستند «کلوپ ترور» ارائه شده در تناقض است.
در این فیلم که شامگاه ۱۵ امرداد از تلویزیون جمهوری اسلامی پخش شد٬ اشاره‌ای به عضویت افراد دستگیر شده در هیچ سازمان٬ نهاد یا شرکتی در ایران نشده است.
انتشار برخی اطلاعات در خصوص پرونده ترور چهار دانشمند هسته‌ای جمهوری اسلامی در آستانه برگزاری اجلاس سران عدم تعهد آن‌هم از سوی رسانه‌های وابسته به دولت غیرطبیعی به نظر می‌رسد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar