tisdag 21 augusti 2012

وزیر ارتباطات در گفتگو با سایت رسمی مجلس: آثار و عواقب پارازیت‌ها بسیار سوء و متعدد است

 رضا تقی‌پور٬ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با هشدار نسبت به عواقب بسیار «سوء» پارازیت‌ها اعلام کرد وزارت ارتباطات منشاء این پارازیت‌ها نیست و این وزارتخانه درصدد کشف منشاء ارسال آنها است.
آقای تقی‌پور روز سه‌شنبه (۳۱ امرداد) به سایت «خانه ملت» گفته است: «پارازیت‌های ارسالی ربطی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ندارد و به طور جدی پیگیر این مساله هستیم.»
وی افزوده که «قطعا باید به دنبال منبع ارسال این پارازیت‌ها و شناسایی آن بود٬ زیرا آثار و عواقب بسیار سوء و متعددی در پی خواهد داشت.»
این مقام مسئول با تاکید مجدد بر اینکه ارسال این پارازیت‌ها از سوی این وزارتخانه نیست٬ حاضر به پاسخگویی بیشتر در این مورد نشد.
«خانه ملت» همچنین نوشته که تنها نهاد متولی مدیریت، نظارت و هماهنگ کننده فضای فرکانسی در ایران، سازمان تنطیم مقررات و ارتباطات رادیویی است که مسئولان این سازمان نیز می‌گویند منشاء ارسال پارازیت‌ها را نمی‌دانند.
مقام‌های جمهوری اسلامی در سه سال گذشته ارسال پارازیت برای قطع برنامه‌های ماهواره‌ای را تشدید کرده‌اند که گزارش شده این پارازیت‌ها منجر به بروز برخی بیماری‌ها شده است.
هفته گذشته نیز معصومه ابتکار٬ دبیر کمیته محیط زیست شورای شهر تهران نسبت به افزایش بیماری‌های ناشناحته ناشی از پارازیت‌ها در شهر تهران ابراز نگرانی کرده بود.
خانم ابتکار گفته بود: «نگرانی که در حال حاضر وجود دارد ارسال امواجی است که بر اساس هیچ ضابطه‌ای نیست و مشخص نیست مسئولیت این امواج با چه کسی است.»

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar