torsdag 9 augusti 2012

ایران و احتمال حمله سایبری همزمان با اجلاس غیرمتعهدها

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفته که اینترنت ارزان نمی‌شود. همچنین از آمادگی ایران برای مقابله با حملات سایبری خبر داده است. این مقام وزارت ارتباطات، گفته که با توجه به روحیه متخاصم دشمنان، پیش بینی حملات سایبری در این ایام دور از ذهن نیست. براین اساس با همکاری پلیس فتا اقدامات پیشگیرانه برای شبکه ارتباطات کشور درنظر گرفته شده است.
او گفته با هدفمندی یارانه ها هزینه‌های شرکت ارتباطات زیرساخت افزایش یافته اما تمامی سعی براین بوده است که قیمت‌ها افزایش نیابد.
به گفته وی، شرکت‌های اینترنتی باید نسبت به کاهش قیمت اینترنت به کاربران اقدام کنند و شرکت ارتباطات زیرساخت متولی قیمت اینترنت به کاربران خانگی نیست.
در خبری که مهر منتشر کرده، محمود خسروی در نشست خبری گفته وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف شده است که دسترسی ۶۰ درصد خانوارهای ایرانی و همه کسب و کارها را به اینترنت باندپهن فراهم کند. براین اساس شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان متولی شبکه مادر مخابراتی کشور باید تمامی تلاش خود را ظرف ۴ سال باقی مانده در این زمینه به کار گیرد.
احتمال حمله سایبری در زمان اجلاس سران عدم تعهد در تهران، موضوع دیگری است که معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آن سخن گفته است.
این مقام وزارت ارتباطات، گفته که با توجه به روحیه متخاصم دشمنان، پیش بینی حملات سایبری در این ایام دور از ذهن نیست. براین اساس با همکاری پلیس فتا اقدامات پیشگیرانه برای شبکه ارتباطات کشور درنظر گرفته شده است.
این اجلاس در هفته دوم شهریورماه در تهران برگزار خواهد شد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar