torsdag 9 augusti 2012

بروجردی اظهارات علی‌اکبر صالحی را رد کرد، اختلاف بر سر هویت گروگان‌های ایرانی در دمشق

مقام‌های جمهوری اسلامی با خودداری از انتشار نام ۴۸ ایرانی ربوده شده در دمشق بر سر اعلام هویت واقعی این افراد و وابستگی آنها دچار اختلاف شده‌اند.
در شرایطی که علی‌اکبر صالحی٬ وزیر امور خارجه برخی از این افراد را اعضای بازنشسته سپاه اعلام کرده٬ علاء‌الدین بروجردی٬ رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌گوید ربوده شدگان نظامی نیستند.
آقای بروجردی بعد‌ازظهر چهارشنبه (۱۸ امرداد) با رد اظهارات صالحی گفته است: «امکان ندارد وزیر خارجه چنین مطلب خلاف واقعی را {درباره ۴۸ ایرانی ربوده شده} مطرح کرده باشد.»
علی‌اکبرصالحی صبح روز چهارشنبه (۱۸ امرداد) در بازگشت از ترکیه در جمع خبرنگاران گفته بود در دیدار با مقام‌های ترک به آنها گفته که تعدادی از ربوده شدگان بازنشسته سپاه و ارتش هستند.
علاءالدین بروجردی هم در واکنش به این اظهارات به سایت «خانه ملت» گفته است: «خبر منتسب به وزیر خارجه کشورمان صحت ندارد.»
آقای بروجردی افزوده است: «مردم ایران به دلیل عشق و علاقه به اهل بیت به سوریه مسافرت  می‌کنند و سفر زائران ایرانی به سوریه پدیده جدیدی نیست.»
این نماینده مجلس در ادامه اظهارات خود رسانه‌های غربی را متهم کرده با هدف «حمایت و توجیه حرکت ضد انسانی تروریست‌ها» اقدام به انتشار چنین خبری کرده‌اند.
گفته‌های صالحی در حالی از سوی بروجردی رد می‌شود که بسیاری از خبرگزاری‌های معتبر جمهوری اسلامی این اظهارات وزیر امور خارجه را منعکس کرده‌اند.
۱۴ امرداد ۴۸ ایرانی در دمشق ربوده شدند که تلاش‌های مقام‌های جمهوری اسلامی برای آزادی آنها از طریق ترکیه همچنان ادامه دارد.
با ربوده شدن غیرمنتظره این ایرانی‌ها در دمشق٬ مقام‌های جمهوری اسلامی نیز در خصوص اعلام هویت آنها نیز دچار اختلاف شده‌اند.
خبرگزاری فارس هم روز ربوده شدن این افراد به نقل از مهدی شهسواری٬ مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت نوشته بود این افراد به صورت شخصی به سوریه سفر کرده‌ بودند.
آقای شهسواری گفته بود سازمان حج و زیارت در اعزام این افراد به دمشق نقشی نداشته است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar