torsdag 2 augusti 2012

طرح مشترک دولت و مجلس در «اقتصاد مقاومتی»: تقسیم هزینه تحریم‌ها میان مردم ایران

سایت «رادیو گفتگو» وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی از توافق دولت محمود احمدی‌نژاد و مجلس نهم برای «تقسیم» بخشی از هزینه‌های ناشی از تحریم‌های بین‌المللی میان مردم خبر داد.
این سایت نوشته که دولت و مجلس به منظور رسیدن به این هدف کارگروه مشترکی تشکیل داده‌اند که یکی از مهم‌ترین اهداف آن تقسیم هزینه‌های تحریم در میان عموم است.
ایرج ندیمی یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با این رادیو با اعلام این خبر افزوده کاهش «موانع حمایت از کارآفرینان» از دیگر اهداف این کارگروه محسوب می‌شود.
آقای ندیمی درباره جزئیات این طرح توضیحات بیشتری ارائه نکرده است و معلوم نیست چه میزان از هزینه تحریم‌ها قرار است بین مردم تقسیم شود.
مردم ایران در حال حاضر تحت فشار‌های اقتصادی ناشی از تحریم‌های بین‌المللی قرار دارند و روز به روز بر دامنه این فشار‌ها افزوده می‌شود٬ به طوری که شهروندان در تهیه کالاهای اساسی با محدودیت‌هایی مواجه شده‌اند.
علی خامنه‌ای در مقابل تحریم‌های بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی خواستار اجرای طرح «اقتصاد مقاومتی» شده که در این طرح تلاش می‌شود مردم نسبت به مقاومت در برابر فشار‌های اقتصادی توجیه شوند.
در این طرح روحانیون٬ نظامیان٬ فعالان سیاسی و رسانه‌های نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند شهروندان را به صرفه‌جویی در مصرف و ایستادگی در برابر گرانی‌ها تشویق کنند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar