måndag 6 augusti 2012

مصطفی پورمحمدی٬ رئیس سازمان بازرسی کل کشور: فشار‌ تحریم‌ها زیاد است٬ مردم به فکر چاره باشند

مصطفی پورمحمدی٬ رئیس سازمان بازرسی کل کشور می‌گوید تحریم‌ها علیه ایران «جهانی» و «مستبدانه» است٬ مردم «صرفه‌جویی» کنند و برخی «بی‌تدبیری‌ها» باید تمام شود.
به گزارش روز یکشنبه (۱۵ امرداد) خبرگزاری فارس٬ آقای پورمحمدی این مطالب را در جمع گروهی از نمازگزاران مسجدالرضا واقع در فلکه دوم صادقیه (تهران) بیان کرده است.
وی گفته که «تحریم یک پروژه جهانی و یک توافق جهانی بسیار مستبدانه است» و برخی مسئولان باید از «ولخرجی، بی‌تدبیری و کم تدبیری‌ها دست بر دارند.»
رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزوده است: «الآن یک جنگ اقتصادی علیه ما شکل گرفته که بسیار جدی نیز است و مردم باید به فکر باشند و ببینند چه کمکی می‌توانند انجام دهند.»
وی اظهار کرده است: «هنگامی که مقامی از کشورمان به کشور دیگر سفر می‌کند نماینده آمریکا با شرکت‌های آن کشور تماس گرفته و از آن‌ها می‌خواهد قرارداد‌های خود با ایران را فسخ کنند.»
جمهوری اسلامی به خاطر پافشاری بر ادامه اجرای برنامه‌های هسته‌ای خود از سوی جامعه جهانی با تحریم‌های گسترده‌ای روبرو شده است.
آثاز این تحریم‌ها از حدود یک ماه پیش با افزایش سرسام‌آور کالا و خدمات در ایران خود را نشان داده است. علی خامنه‌ای نیز برای مقابله با این تحریم‌ها طرح «اقتصاد مقاومتی» را مطرح کرده است.
در این طرح تلاش می‌شود از تولید داخلی حمایت شده و از مردم خواسته شود در مصرف خود «صرفه‌جویی» کنند.
مقام‌های جمهوری اسلامی اعلام کرده‌اند این تحریم‌ها٬ آن‌ها را از ادامه برنامه هسته‌ای خود باز نخواهد داشت.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar