tisdag 7 augusti 2012

علی خامنه‌ای خطاب به دانشجویان بسیجی: رفتن به سفارت «خبیث» بریتانیا درست نبود

رهبر جمهوری اسلامی با دفاع از برخورد قوه قضائیه با فعالان سایبری حزب‌الله گفت انتقاد دانشجویان باید به گونه‌ای باشد که «مقصود دشمن را برآورده نکند» و رفتن آنها به داخل سفارت بریتانیا کار درستی نبود.
آقای خامنه‌ای روز دوشنبه (۱۶ امرداد) در جمع گروهی از دانشجویان از حمله سال گذشته گروهی از دانشجویان بسیجی به سفارت بریتانیا در تهران انتقاد کرده است.
آن‌طور که سایت «بازتاب امروز» گزارش کرده٬ رهبر جمهوری اسلامی گفته است: «در قضیه اخیر اشغال آن سفارت خبیث {بریتانیا}، احساسات جوانان درست بود. ولی رفتنشان درست نبود.»
این بخش از سخنان علی خامنه‌ای در هیچ یک از دو سایت متعلق به دفتر رهبر جمهوری اسلامی منعکس نشده است.
آذر ماه سال گذشته گروهی از نیرو‌های بسیج دانشجویی با ورود به ساختمان سفارت بریتانیا در تهران٬ اقدام به تخریب بخش‌هایی از آن کردند که این اقدام منجر به قطع روابط دیپلماتیک دو کشور شد.
چند ماه بعد٬ یعنی در ۱۱ تیر ماه امسال چهار فرمانده بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران که در این حمله نقش فرماندهی را برعهده داشتند از مقام خود برکنار شدند.
مقام‌های جمهوری اسلامی طی این مدت بار‌ها تلاش کرده‌اند تا سفارت بریتانیا در تهران بازگشایی شود که تاکنون این تلاش‌ها ناموفق بوده است.
دفاع تلویحی از برخورد‌های قوه قضائیه با نیرو‌های حزب‌الله
رهبر جمهوری اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به انتقاد یکی از دانشجویان در خصوص برخورد قوه قضائیه با فعالان سایبری حزب‌الله گفت: «قوه قضاییه در این خصوص، استدلال‌هایی دارد.»
وی افزود اگر این «استدلال‌ها مطرح شود احتمالاً برخی ابهامات برطرف خواهند شد.»
قوه قضائیه بیش از دو سال است که برخورد‌ها با فعالان سایبری حزب‌الله را تشدید کرده٬ به طوری که طی این مدت ده‌ها وبلاگ و سایت آن‌ها را مسدود و برخی مسئولان و خبرنگاران را به دادگاه فراخوانده است.
این دسته از فعالان حزب‌الله در شرایطی خود را حامی سرسخت خامنه‌ای می‌دانند که وی در پاسخ به انتقاد‌ آن‌ها درباره اقدامات قوه قضائیه٬ به طور تلویحی از عملکرد این قوه دفاع کرده است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar