onsdag 8 augusti 2012

احمدی‌نژاد: سه ماه پس از انقلاب ۵۷؛ باورم درهم شکست

محمود احمدی‌نژاد امروز به مناسبت روز خبرنگار، به سخنان روز گذشته علی خامنه‌ای در حمایت از قوه قضاییه واکنش نشان داد و در تمجید از «آزادی و آزادگی» هم سخن گفت. وی در بخش دیگری از سخنان خود تلویحا به مصباح یزدی گفت، «خدا یک‌جایی حالش را خواهد گرفت.»
رییس جمهور ایران یک روز پس از حمایت خامنه‌ای از قوه قضائیه در راستای برخورد با برخی فعالان سایبری حزب‌الله و فیلترینگ سایت‌ها و وبلاگ‌های منتقد، به این سخنان واکنش نشان داد و گفت این مسائل دور از آزادی است و دولت درصدد است در این زمینه نامه‌ای را برای قوه قضاییه بنویسد.
به گزارش خبرگزاری فارس و بازتاب امروز، که هر کدام بخش‌هایی از این سخنان را منتشر کرده‌اند احمدی‌نژاد صبح امروز در دیدار با جمعی از اهالی رسانه که به مناسبت روز خبرنگار در ساختمان قدیم مجلس برگزار شد گفت: «باید پای حق ایستاد و این ایستادن سیلی خوردن دارد. فکر نکنید چون جمهوری اسلامی شده دیگر همه چیز خوب است. باور من قبل از انقلاب این بود که هنگامی که انقلاب پیروز می‌شود، عمل صالح آسان خواهد شد اما کمتر از ۳ ماه پس از پیروزی انقلاب این باور در هم شکست.»
رییس دولت در ادامه سخنان خود با اشاره به بستن وبلاگ‌ها و رسانه‌ها و روزنامه‌ها گفت: «حالا چه اتفاقی خواهد افتاد که انتقادی نیز روی دهد؟ آیا با بستن روزنامه‌ها و وبلاگ‌ها مسئله‌ای تصحیح می‌شود؟ آیا بستن یک وبلاگ کسی را نجات می‌دهد؟»
احمدی‌نژاد با انتقاد از اینکه قوه قضائیه در برخورد با منتقدان خود «هم شاکی است و هم قاضی است گفت: «این اقدام درستی نیست. رسانه باید آزادگی داشته باشد و حقیقت را بگوید گرچه علیه خودش باشد.. رسانه‌ها برای بیان حقیقت آمده‌اند.»
احمدی‌نژاد تلویحا گفت خدا یک‌جا حال مصباح یزدی را می‌گیرد
رییس دولت دهم در ادامه سخنان خود گفت: «آزادگی به تعبیر خودمان یعنی مردانگی، معرفت، حق‌طلبی، رها شدن از تمام تعصبات قومی، قبیله‌ای و رنگ‌های مختلف. تعصبات، آزادگی انسان را مخدوش می‌کند و وقتی آزادگی مخدوش شود، حقیقت انسان لگدمال می‌شود.»
وی افزود: «آزادگی ربطی به این ندارد که مثلا شما حتما پیرو فلان فرقه باشید. افرادی هستند که نماز شب آنها ترک نمی‌شود اما وقتی سراغ آزادگی که تجلی بزرگی‌های روح انسان است در آن می‌رویم، می‌بینیم که خبری در آن نیست.»
گفتنی است روز گذشته نیز احمدی‌نژاد در دیدار با دانشجویان خطاب به مصباح یزدی گفت که «دولت نهم را خدا سر کار آورد.»
به گزارش بازتاب احمدی‌نژاد در قسمتی از پیغامش به مصباح یزدی گفت: «به آقایی که تندروی کرد و گفت اینها بزرگترین خطر از صدر اسلام تا کنون هستند و هفته بعد گفت اینها عددی نیستند، پیغام دادم که نگران شما هستم. آن شخصی که می خواست پیام را ببرد گفت به چه دلیلی این حرف را می زنی؟ گفتم: دولت نهم را خدا سر کار آورد. احمدی نژاد فقط یک فلش جهت نما بود. اگر کسی در ذهنش خطور کند که این دولت را او سر کار آورده خدا یک جا حالش را می گیرد و به او نشان می‌دهد که هیچ کاره بوده.»

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar