tisdag 7 augusti 2012

محمدرضا نقدی٬ رئیس سازمان بسیج: مردم خودشان مرغ٬ فرش و عروسک تولید کنند

محمدرضا نقدی٬ رئیس سازمان بسیج از سکوت مردم در برابر «صدای سگ» و اعتراض آن‌ها به «صدای مرغ» انتقاد کرد و خواستار پرورش مرغ٬ ساخت عروسک و تولید فرش در خانه‌ها شد.
به گزارش «خبرگزاری دانشجو»٬ آقای نقدی روز یکشنبه (۱۵ امرداد) در جمع گروهی از دانشجویان در مشهد گفت: «روستا‌ها می‌توانند منبع تولید تخم‌مرغ و مرغ باشند.»
وی از تامین مرغ و تخم‌مرغ شهرنشین‌ها توسط روستائیان انتقاد کرد و افزود: «این چه فرهنگی است که ما پیدا کردیم و باید در جامعه فرهنگ کار و تلاش ایجاد کنیم.»
رئیس سازمان بسیج مستضعفین همچنین به موضوع نگهداری سگ در برخی خانه‌ها پرداخت و گفت: «از پارس سگ کسی صدایش در نمی‌آید٬ اما از صدای مرغ صدایشان بلند می‌شود.»
نقدی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار فرش‌بافی زنان در خانه‌ها شد و به طور تلویحی از مردم خواست به کسانی که در خانه مرغ نگهداری می‌کنند٬ اعتراض نکنند.
وی از ساخت عروسک در خانه‌ها به عنوان یکی دیگر از راهکار‌های بومی برای خودکفایی اقتصاد ایران نام برد و نسبت به واردات عروسک از چین انتقاد کرد.
براساس برخی گزارش‌ها دولت احمدی‌نژاد تاکنون ۷۰ میلیون دلار عروسک از چین وارد کرده است که این اقدام با اعتراض‌هایی نیز همراه بوده است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین همچنین از واردات ۶۴ میلیاردی دولت احمدی‌نژاد انتقاد کرد و اظهار کرد: «اگر نوشابه از خارج نیاوریم می‌میریم.»
با افزایش فشار‌های اقتصادی ناشی از تحریم‌های بین‌المللی٬ مقام‌های جمهوری اسلامی امیدوارند با تشویق مردم به صرفه‌جویی در مصرف و ایستادگی در مقابل فشار‌ها بتوانند برنامه اتمی خود را پیش ببرند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar