fredag 10 augusti 2012

سوزان رایس: جمهوری اسلامی در بحران سوریه «نقش مخربی» ایفا می کند

سوزان رایس، نماینده ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل متحد، با اشاره به حمایت جمهوری اسلامی از رژیم سوریه مدعی شد: بدون شک، ایران در خصوص بحران سوریه، همچنین در منطقه «نقش مخربی» ایفا می کند.
سوزان رایس، نماینده ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل متحد، روز پنج شنبه، در حالیکه جمهوری اسلامی میزبان کشورهای شرکت کننده در «نشست مشورتی تهران پیرامون سوریه» بود، در اظهار نظری در شبکه تلویزیونی “ان بی سی” آمریکا گفت: جمهوری اسلامی و جنبش حزب الله لبنان و دمشق، یک «محور مقاومت» در منطقه تشکیل داده اند.
نماینده ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل در ادامه متذکر شد : این اتحاد، نه تنها برای ایران، بلکه برای منطقه و اهداف ایالات متحده آمریکا نیز، ناخوشایند است.
سوزان رایس، با اشاره به «افزایش شمار جداشدگان از رژیم بشار اسد، افزایش فشارهای اقتصادی و افزایش انزوای سیاسی رژیم اسد در سطح جامعه بین المللی»، ابراز امیدواری کرد که شرایط در سوریه «به نفع مخالفان رژیم اسد پیش رود».
خانم رایس تاکید کرد : ایالات متحده آمریکا به پشتیبانی از مخالفان در سوریه، از راههای سیاسی و ارسال تجهیزات، اعم از وسایل ارتباطی و کمکهای انسانی، ادامه خواهد داد.
نماینده آمریکا در سازمان ملل تصریح کرد کشورش به فشارها بر رژیم سوریه تا سقوط رژیم حاکم بر این کشور ادامه می دهد.
همچنین، جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید، مدعی شد : «شواهد زیادی مبنی بر حمایت جمهوری اسلامی از رژیم بشار اسد، رژیمی که مردم خود را به قتل می رساند، وجود دارد».

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar