fredag 5 oktober 2012

یک شهید داده اید، درست؛ اما از جان دین و مملکت چه می خواهید؟


 یکی از این افراد که با استفاده از عنوان خانواده شهید مدارج تحصیلی، سیاسی و اقتصادی را یک شبه طی کرده است، هنوز هم که بر صندلی وکالت تکیه زده است، در گفتگو با هر مسئولی با ذکر فرزند شهید بودن خود، قصد اعمال نفوذ دارد… دیگری که پدرش را در تصادف از دست داده، هنگام رسیدگی به تخلفش چنان فرزند شهید معرفی می شود که فرزندان شهید همت و باکری، یک درصد ازآن حمایت برخودار نیستند
عملکرد تعدادی از اعضای جریان احمدی نژاد در سوء استفاده از انتساب خود به خانواده شهدا، کماکان ادامه دارد.
به گزارش خبرنگار «بازتاب»، تعدادی از اعضای دولت های نهم و دهم که به عنوان فرزند شهید استفاده های سنگینی از این انتساب برده اند، کماکان اصرار دارند تا خون شهید خانواده شان را برای پوشاندن تخلفات خود استفاده کنند.
این طیف از افراد، که خوشبختانه شمارشان در حد انگشتان یک دست می باشد، از آغاز دولت نهم با تاکید مکرر بر اینکه فرزند شهید هستند، قصد به دست آوردن پست های بهتر در دولت داشته، برخی نیز فرزند شهید بودن را مصونیتی برای ارتکاب هرنوع اقدامی فرض کرده اند.
اگرچه گفته می شود پدر برخی از این افراد در تصادف درگذشته است و برخی دیگر نیز به اندازه خانواده شهدای یک محله از سهمیه دانشگاه و امتیازات مالی، تبلیغاتی و پستی استفاده کرده اند، اما همچنان این گروه با اعتماد به نفس بالا در حال هزینه کردن از اعتبار خانواده شهید بودن خود هستند.
یکی از این افراد که با استفاده از عنوان خانواده شهید مدارج تحصیلی، سیاسی و اقتصادی را یک شبه طی کرده است، هنوز هم که بر صندلی وکالت تکیه زده است، در گفتگو با هر مسئولی با ذکر فرزند شهید بودن خود، قصد اعمال نفوذ دارد.
آیا برخی مسئولان ما مدیریت و در عین حال گذشت، بی ادعایی و مردانگی حاج همت را دارند یا صرفاً در پی هزینه کردن آنها برای توجیه خطاهای مدیریتی روزانه شان هستند؟
دیگری که پدرش را در تصادف از دست داده، هنگام رسیدگی به تخلفش آنچنان فرزند شهید معرفی می شود که فرزندان شهید همت و باکری، یک درصد ازآن حمایت برخودار نیستند.
فرد سوم، با خواب دیدن پدر شهیدش قبل از نوشتن هر فحشنامه و استفاده از الفاظ رکیکی که حد دارد، خون پدرش را بهانه ارتکاب اعمال خلاف شرع و اخلاق می کند.
فرد چهارم، نیز با سوء استفاده مداوم از عنوان فرزند شهیدی برای تحصیل و اشتغال و گریختن از مجازات و …، هر هتک حرمت و توهینی را در این پوشش انجام می دهد و سرانجام به نفرین های مادربزرگ خود به عنوان مادر شهید حواله می دهد.
فرد پنجم هم که فرزند یکی از شهدای اول انقلاب است، با خیمه زدن بر پستی کلیدی در اقتصاد کشور، پرونده های خود را با قسم خوردن به روح پدرشهیدش که عکس بزرگ وی را بالای سرخود نصب کرده، مختومه می کند.
در این که خانواده معظم شهدا به دلیل ایثار بزرگ تقدیم عزیزانشان، حق بزرگی بر گردن تمام مردم کشورمان دارند و باید مقام و منزلت شهدا و خانواده های آنان ارج نهاده شود، شکی وجود ندارد، اما پرسش اینجاست که آیا صرف انتساب به شهید می تواند توجیهی برای بی پروایی و ارتکاب تخلفات قانونی و شرعی، آن هم در این حد باشد و آیا این بزرگترین ضربه به آبروی شهدای والامقام نیست؟ با توجه به مسلمات شرعی، نه تنها خون یک شهید عادی، که حتی خون شهدای بدر و احد نیز نمی تواند توجیهی بر ارتکاب این همه گناه باشد و حق الناس آن را بشوید.
نکته دوم آن است که این گونه استفاده از خون شهدا، جفای مضاعف به هزاران خانواده شهیدی است که در مقابل دادن شهید خود، از گرفتن هر گونه امتیاز و سهمیه و… خودداری کرده و شهید خود را هدیه ای تقدیم به خدا دانسته اند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar