måndag 15 oktober 2012

فاطمه هاشمی در گفت و گو با فایننشیال تایمز: رییس جمهور تغییر کند و انتخابات پیش از موعد برگزار شود


 فاطمه هاشمی رفسنجانی در گفت و گو با فایننشیال تایمز مدعی شد وضعیت اقتصادی ایران آن قدرنگران کننده شده است که شاید نیاز به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پیش ازموعد باشد[!]
به گزارش خبرگزاری شبستان فاطمه هاشمی که در دفتر کارش در بنیاد امور بیماری های خاص با فایننشیال تایمز مصاحبه کرده، به این روزنامه گفته است: مشکلات اقتصادی ایران و شکاف بین مردم و نظام اسلامی، کشور را از زمان انقلاب سال 1979 حتی در مقایسه با زمان جنگ مرگبار با عراق، در “بدترین وضعیت” قرار داده است.
این روزنامه نوشته است فاطمه هاشمی جدی ترین انتقاداتش را متوجه دولت می کند و اعتقاد دارد:هر چه قدر زودتر جلوی اشتباهات گرفته شود، بهتر است، خواه این کار از طریق تغییر آقای احمدی نژاد یا با اصلاح (سیاست های) وی باشد. وی انتخابات پیش از موعد ریاست جمهوری را یک گزینه ممکن دانسته و خاطر نشان کرده است: این مساله به مجلس بستگی دارد. تحریم ها، مشکلاتی را برای ما به وجود آورده، اما سوء مدیریت به این مشکلات دامن زده است.
*** دختر هاشمی؛ سخنگوی هاشمی
این روزنامه در ادامه آورده است فاطمه هاشمی که بنیاد خیریه بیماری های خاص را اداره می کند، هیچ نقش سیاسی در ایران ندارد اما اگرچه وی تاکید دارد که از طرف پدرش سخن نمی گوید، اما صحبت های وی احتمالا به عنوان بیان مواضع آقای رفسنجانی تلقی می شود. فاطمه هاشمی در اشاره آشکاری به نقش مهم پدرش در پایان دادن به جنگ ایران با عراق خاطر نشان کرد که وی مردی بود که “می توانست مانع از وقوع بحران شود.” وی گفت که بعید است آیت الله هاشمی رفسنجانی مجددا نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود، همچنین نامزدهای خاصی را نیز در نظر ندارد. هاشمی خاطر نشان کرد پدرش در عین حال خواستار “نیروهای میانه رو و لایقی چه در اردوگاه چپ یا اردوگاه راست است”، تا مجددا برای اداره کشور به کار گرفته شوند زیرا ایران نیاز دارد توسعه اقتصادی اش را از سر گرفته و روابط بین المللی “واقع بینانه ای” اتخاذ کند، هرچند این به معنی متوقف ساختن برنامه هسته ای نیست. وی اعلام کرد: در جریان جنگ با عراق در دهه 80 میلادی، مردم به نظام اعتماد داشتند، به طوری که خانواده ها فرزندان شان را تشویق می کردند به طور داوطلبانه به میدان جنگ بروند و زنان جواهرات خود را اهدا می کردند. در این میان، نظام همواره برای آنها اجناس اساسی ارزان قیمت را تهیه می کرد. اما حالا مشکلات بیشتری وجود دارد و مردم دولت (احمدی نژاد) را مقصر می دانند.هاشمی یادآور شد که نهادهای دیگر از جمله مجلس نیز مسوول مشکلات امروز هستند.
*** اطلاعات کمی از مهدی هاشمی دارم
فاطمه هاشمی به این روزنامه گفته است از شرایط برادرش مهدی، اطلاعات کمتری در اختیار دارد.
وی ابراز نگرانی کرد که برادرش ممکن است از محاکمه منصفانه ای برخوردار نشود که اگر این طور بود، مشخص می شد که هیچ یک از اعضای این خانواده پول کشور را به سرقت نمی برد. وی افزود: مطمئن باشید که اگر خانواده هاشمی فاسد بود، این مساله تاکنون فاش شده بود.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar