tisdag 9 oktober 2012

قوه قضائیه به ” زندانی خانواده‌ دولت” ملاقات نداد


دستگیری جوانفکر کافی بود تا رئیس دولت که هفت سال بود پایش را به اوین نگذاشته بود متقاضی بازدید از این زندان شود. احمدی‌نژاد که این روزها با سخت‌ترین انتقادها در مورد بی‌کفایتی و ناکارآمدی دولتش روبروست، به گفته‌ی نزدیکانش، این بازدید را با هدف “آگاهی رئیس جمهور از وضعیت زندان‌ها، بررسی راهکارهای عملی جهت تعامل و همکاری بهتر قوای مجریه و قضائیه جهت بهبود وضعیت زندان ها، آگاهی از مشکلات زندانیان بویژه زندانیان مالی و دیه و غیره” انجام خواهد داد. اما به گزارش خبرگزاری ایلنا (۱۳ مهر) احمدی‌نژاد قصد دارد از همه بندها و بخش‌های زندان اوین بازدید کند. یعنی مثلاً بند ۲۰۹ که زیرنظر سپاه پاسداران اداره می‌شود و همواره یکی از نقاط ممنوعه برای بازدید کنندگان بوده‌است؛ بند ۳۵۰ که زیرنظر سازمان زندان‌ها اداره می‌شود و بسیاری از زندانیان سیاسی آن‌جا نگهداری می‌شوند و بالاخره بازداشتگاه ۲۴۰ زندان اوین که کنترل آن در عهده‌ی وزارت اطلاعات است.
خبرِ خبرگزاری ایلنا مبنی بر ابراز تمایل احمدی‌نژاد به بازدید از “همه‌ی بندها”، توجه رئیس دولت به وضعیت زندان‌ها پس از گذشتِ “هفت سال” و همچنین اظهارات وی در مورد جوانفکر، باعث شده‌اند که اکثر تحلیل‌گران این بازدید را در ارتباط با بازداشت علی‌اکبر جوانفکر بدانند. احمدی‌نژاد در بازگشت از نیویورک و در بدو ورود به تهران گفت که موضوع را پیگیری خواهد کرد و در کنفرانس مطبوعاتی‌اش نیز اعلام کرد که “دستگیری حق جوانفکر نبود”.
فعلاً پاسخ قوه قضائیه به رئیس دولت، پاسخی منفی -البته غیرمستقیم- بوده‌است. قوه قضائیه اعلام کرده که هرگونه بازدید افراد از زندان اوین تابع مقررات خاص است. مدیر کل روابط عمومی و تشریفات قوه قضائیه در عکس‌العمل به انتشار خبر بازدید آقای احمدی‌‌نژاد از زندان اوین اعلام کرد: “هرگونه بازدید افراد و اشخاص از زندان اوین تابع مقررات و ضوابط خاص است. هنوز از سوی نهاد ریاست جمهوری برای این بازدید هماهنگی‌های لازم انجام نشده است.”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar