måndag 15 oktober 2012

آب در لانه مورچگان: جدال سربازان جنگ‌ نرم بر سر «عصمت» رهبر


اعتراف علی خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی مبنی بر «اشتباه» سال‌های گذشته‌اش در حمایت از طرح کنترل جمعیت٬ منجر به بروز جدال در میان گروهی از «سربازان جنگ نرم» بر سر «عصمت» وی شده است.
آقای خامنه‌ای روز ۱۹ مهر طی سخنانی در جمع گروهی از مردم شهر بجنورد٬ موضع‌گیری سال‎های قبل خود در قبال کنترل جمعیت در ایران را اشتباه خواند و از خداوند خواست وی را به خاطر اتخاذ این سیاست ببخشد.
محمدصالح مفتاح٬ مدیر سایت «تریبون مستضعفین» از نخستین فعالان حزب‌الله بود که به این سخنان واکنش نشان داد و نوشت این اظهارات باید به دست کسانی برسد که خامنه‌ای را «معصوم» می‌دانند.
گروهی دیگر از نیرو‌های حزب‌الله در واکنش به این موضع‌گیری آقای مفتاح٬ وی را به موضع‌گیری «نسنجیده» متهم کرده و نوشته‌اند: «آنقدر که خودی‌ها به ولایت ضربه می‌زنن دشمنان نمی‌زنند.»
آن‌ها نوشته‌اند مدیر سایت «تریبون مستضعفین» از سخنان رهبر جمهوری اسلامی «سوء‌استفاده» کرده و سخنی گفته که سال‌ها جرات بیان آن را نداشته است.
یکی از کاربران حزب‌الله در شبکه اجتماعی «فرندفید» هم نوشته است: «من با اعتقاد کامل می‌گویم امام خامنه‌ای عاری از گناه هستند اگر این‌طور نبود ایشون ولایت نداشتند. این خود نوعی عصمت است.»
یکی دیگر از این فعالان در همین زمینه نوشته است: «اینکه رهبری به درجه عصمت رسیدن یا نه چیزی بین خودشون و خدای خودشون٬ ولی تو موقعیت فعلی که تو هر چیزی دشمن و دوستان جاهل یا معاند رهبری رو هدف قرار می‌دن وظیفه ما ایستادن جلو رهبر و دفاع از ایشونه نه آب ریختن به آسیاب دشمن.»
برخی دیگر از فعالان سایبری حزب‌الله با تاکید بر اینکه علی خامنه‌ای «معصوم» نیست٬ نوشته‌اند که بازنشر اعتراف رهبر جمهوری اسلامی به اشتباه خود «بازی در زمین دشمن» است.
یک کاربر دیگر حزب‌الله در شبکه‌های اجتماعی هم نوشته است: «همه این‌ها از امام خطاب کردن رهبری شروع می‌شود و بعد به معصوم دانستن از گناه و در ‌‌نهایت به معصوم دانستن از اشتباه ختم می‌شود.»
به نوشته این کاربر «یک سری در جامعه تمایل دارند از رهبری تصویر یک امام معصوم را بسازند و بعد با انتساب خودشان به رهبری هر کار خواستند انجام بدهند و هر کس نقدشان کرد و منافعشان را به خطر انداخت با ضد ولایت خواندن و ضد دین خواندن سرکوبشان کنند.»
۲۰ مهر ماه نیز یکی از مشهور‌ترین بلاگر‌های حزب‌الله با انتشار پستی اعلام کرد علی خامنه‌ای بر خلاف تبلیغات صورت گرفته از سوی برخی در جمهوری اسلامی «معصوم» نیست و غلو‌ها درباره وی نیز جایز نیست.
وبلاگ «‌آهستان» نوشته پیش‌تر نمی‌توانست این پست انتقادی خود را منتشر کند و پس از سخنان رهبر جمهوری اسلامی٬ «جراتی» پیدا شده که در این‌باره نیز مطالبی بیان شود.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar