fredag 12 oktober 2012

همسر هاشمی رفسنجانی خود را مثل همه مادران داغدار دانست


عفت مرعشی، همسر اکبر هاشمی رفسنجانی و مادر مهدی و فائزه هاشمی با انتشار نامه سرگشاده‌ای نوشته است: من یک مادرم، مثل همه مادران داغدار دیگر. صدای من صدای همه ی آنها ست و همه فرزندان در بند مانند مهدی و فائزه.
وی در این نامه نوشته است: گاهی با خود می گویم تو که بیش از ده سال زندان و شکنجه آقای هاشمی را در زمان طاغوت تحمل کردی، چطور چند روز زندانی شدن فرزندانت را تاب نمی‌آوری؟
در بخش دیگری از این نامه آمده است: اگر درد آنها را با همه وجودم حس نمی‌کردم، امروز این همه نگران مهدی نبودم. هرگاه به یاد او می‌افتم، با خود می‌گویم، آنچه بر سر دیگران آمد، آیا بر سر فرزندم هم خواهد آمد درون جانم آتش می گیرد، همان طور که چندی است این سوز رهایم نمی‌کند.
انتشار این نامه در حالی است که خبر ممنوع الملاقات مهدی هاشمی نیز منتشر شده است.
غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه در نشستی خبری در سمنان در خصوص رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی اظهار کرد: «این پرونده روال عادی و طبیعی خود را طی می‌کند. طبق تبصره ۱ ماده ۱۲۸ قانون آیین دادرسی کیفری، قاضی می‌تواند از حضور وکیل یا هر شخص دیگری در مرحله تحقیقات مقدماتی جلوگیری به عمل آورد. در خصوص این پرونده نیز تا کنون قاضی اجازه ملاقات نداده است.»
پیش از این خود هاشمی رفسنجانی نسبت به بدرفتاری احتمالی درباره پسرش تهدید کرد و گفت: مهدی در اختیارشان است و من هم هیچ مساله‌ای ندارم. جز اینكه قانون اجرا شود. اگر احساس كنم كه بی‌قانونی رفتار می‌شود، اقدام می‌كنم.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar