tisdag 21 februari 2012

امام جمعه کاشان: دستگیری نزدیکان احمدی‌نژاد به دستور رهبری بود

آقای نمازی گفته است که ائمه جمعه و جماعات باید در مورد “جریان انحرافی” اقدام به “روشنگری” کنند
عبدالنبی نمازی، امام جمعه کاشان گفته است که دستگیری های اخیر چهره های نزدیک به محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران به دستور آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران انجام شده است.
آقای نمازی که نماینده آیت الله خامنه ای در کاشان در مرکز ایران است همچنین می گوید که فرماندهی سپاه پاسداران از رهبر ایران خواسته بود که اجازه دهد این نهاد، اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر رئیس جمهوری را دستگیر کند.
پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت که زیر نظر امام جمعه کاشان اداره می شود سخنان آقای نمازی را در حاشیه درس خارج فقه او منتشر کرده و نوشته است که این مطالب را برای “روشن کردن اذهان در باره انحرافات و جریانات اخیر کشور” منتشر می کند.
آقای نمازی از طلاب خواسته است که “بدون این که اسمی از رئیس جمهوری برده شود این جریان انحرافی را برای مردم روشن کنند که اگر قرار شد در آینده برخوردی صورت بگیرد مردم کاملا توجیه باشند.”
سخنان آقای نمازی اطلاعات تازه ای را در باره تحولات ایران پس از بروز اختلاف میان رهبری ایران از یک سو و آقای احمدی نژاد از سوی دیگر آشکار می سازد.
وزارت اطلاعات، آغاز منازعه
براساس سخنان امام جمعه کاشان اختلاف از آنجا بالا گرفت که حیدر مصلحی وزیر اطلاعات حدود شش ماه پیش گزارشی را در باره نزدیکان آقای احمدی نژاد به رهبر ایران داد و به دنبال آن رهبر ایران از وزارت اطلاعات بازدید کرد.
آقای نمازی گفته است که وزیر اطلاعات در پی بازدید رهبر ایران از وزارت اطلاعات یکی از مقامات این وزارت را برکنار کرد. این مقام “عبداللهی” نامیده شده و آقای نمازی او را “نفوذی دفتر رئیس جمهوری در وزارت اطلاعات” معرفی کرده است.
آقای نمازی می گوید که پس از برکناری وزیر اطلاعات توسط آقای احمدی نژاد، رهبر ایران در یک نامه که به طور غیر رسمی به دست آقای احمدی نژاد رسانده است از او خواسته تا آقای مصلحی را برکنار نکند.
به گفته آقای نمازی رئیس جمهوری ایران به این نامه رهبر ایران توجه نکرده و گفته است که “این مساله که تمام شده است”.
همچنین آقای نمازی می گوید که حتی پس از دستور آیت الله خامنه ای برای بازگشت آقای مصلحی، آقای احمدی نژاد با حضور او در جلسه هیات دولت مخالفت کرده است.
نماینده رهبر ایران می گوید که در پی این تحولات، رهبر ایران در جلسه ای با حضور سران قوا دستور روشن کردن ماهیت “جریان انحرافی” را داده است.
پیشنهاد دستگیری مشایی
به گفته آقای نمازی ، محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه از رهبر ایران خواسته است تا اجازه دهد که سپاه آقای رحیم مشایی را دستگیر کند تا “غائله” پایان یابد، اما رهبر ایران تنها خواهان دستگیری “عوامل عملیاتی” شده است.
این نخستین بار است که یکی از مقامات نزدیک به رهبر ایران تایید می کند که دستگیری های هفته های اخیر به دستور رهبر ایران بوده است.
در هفته های اخیر گفته می شد که عباس امیری فر، یکی از روحانیون نزدیک به آقای رحیم مشایی و از مقامات نهاد ریاست جمهوری ایران و گروهی دیگر از چهره های نزدیک به آقای رحیم مشایی بازداشت شده اند.
حالا آقای نمازی می گوید: “آقا فرمودند همه عوامل را دستگیر کنید. کسانی که نیروهای عملیاتی این طرح هستند و با قوت بازجویی کنید و بررسی کنید، اما حساب رئیس جمهوری را جدا کنید.”
مقاومت رحیم مشایی
آقای نمازی می گوید که آقای رحیم مشایی گفته است که ایستادگی رهبر ایران در باره این مساله برایش غیر منتظره بوده است.
به گفته امام جمعه کاشان، آقای رحیم مشایی همچنین در برابر کسانی که به او گفته اند اگر کاندیدای ریاست جمهوری شود، صلاحیت اش توسط شورای نگهبان رد خواه شد پاسخ داده است که “تا دو سال دیگر آیت الله جنتی نیست و مقام معظم رهبری هم نیست که باعث رد صلاحیت بشود.”
سپس آقای نمازی می افزاید: “حالا نمی دانیم در ارتباط با جن این چیزها را فهمیده یا چیز دیگری است.”
او در بخش دیگری از سخنانش در مورد رمالی و جن گیری گفته است: “بعضی بزرگان گفتند که الآن در آمریکا هم این مسائل را دارند و سازمان نظامی ای دارند که کارهایش را با سحر و جن و این چیزها انجام می دهند. الآن کشورهای اروپایی هم رو به این مسئله آورده اند”.
در هفته های گذشته انتقادات جناح های اصولگرا و گروهی از حامیان پیشین آقای احمدی نژاد از رئیس جمهوری ایران شدت گرفته است و اکنون اظهارات آقای نمازی نشانه آن است که موج حملات به نزدیکان رئیس جمهوری ایران با خواست و نظارت شخص رهبر ایران انجام گرفته است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar