tisdag 21 februari 2012

حکم اعدام بر اثر فشار بازجوهای سپاه

آرمان رضاخانی از هم بندیان سابق سعید ملک‌پور، زندانی محکوم به اعدام، می گوید که اگر یک کارشناس کامپیوتر پرونده سعید ملک‌پور را بررسی کند متوجه خطاهای فاحش دراین پرونده می شود.
آرمان رضاخانی در گفت و گو با خبرنگار "ندای سبز آزادی"، این سئوال را طرح کرد که اگر سعید ملک‌پور مجرم بوده چرا نام خود را همراه برنامه ای که نوشته منتشر کرده است.
سعید ملک‌پور، ایرانی مقیم کانادا در ۱۳۸۷  برای ملاقات با پدر بیمارش به ایران بازگشته بود که دستگیر و به  مدیریت سایت‌های پورنوگرافی فارسی‌زبان متهم شد. ملک‌پور مهر ماه سال جاری برای بار دوم از شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب حکم اعدام دریافت کرده و پرونده وی به اجرای احکام ارسال شده است.
ملک‌پور که یک بار به اعتراف تلویزیونی علیه خود پرداخته می گوید، این اعترافات با فشار و شکنجه از او اخذ شده و برای رهایی از شکنجه بازجویان مجبور به اعتراف دروغ علیه خود شده است. وی می گوید، برنامه نرم افزاری مورد نظر را به عنوان یک برنامه نویس رایانه ای به یکی از مشتریان فروخته و هیچ اطلاعی نداشته که برنامه مورد اشاره برای چه مواردی مورد استفاده قرار می گیرد.
آرمان رضاخانی، دانشجوی رشته مهندسی آی‌تی، هم‌بند سابق ملک‌پور، یکی از برگزیدگان دهمین جشنواره جوان خوارزمی و  پدرش محمدرضا رضاخانی، مترجم کتاب امپریالیسم ژاپن بود که  در مهرماه سال ۱۳۷۱ هنگام نزاع با جلال‌الدین فارسی نامزد نخستین دوره انتخابات ریاست جمهوری که مشغول شکار کبک بود، به ضرب گلوله فارسی کشته شد.
رضاخانی پس از اعتراضات به انتخابات سال ۸۸ دستگیرشد و در بند ۳۵۰ زندان اوین مدتی هم‌بند سعید ملک‌پور بوده است.
رضاخانی درباره ملک‌پور می گوید: سعید طراح برنامه بود و برای شرکت ثابتی کار نمی کرد بلکه براساس تقاضاها برنامه ها را طراحی می کرد و می فروخت. و یکی از برنامه هایی که سعید طراحی کرده بود دریکی از سایتهای پورنو استفاده شده است.
وی می افزاید: سعید تنها طراح این برنامه بوده و با توجه به اینکه هیچ تصوری از اینکه این برنامه در چه سایتی استفاده می شود نداشته نام خود را همراه برنامه منتشر کرده بود.
وی تصریح کرد: براساس روال کار طراحی برنامه، وقتی کسی برنامه ای را می فروشد امکان ردگیری آن را ندارد و درمورد این برنامه نیز سعید تنها برنامه را طراحی کرده و از طریق افرادی که به آنها واسطه برنامه گفته می شود در اختیار این سایت پورنو قرار گرفته است. اما سعید اطلاعی از اینکه این برنامه در اختیار چه سایتی قرارمی گیرد نداشته است.
رضاخانی می افزاید: در واقع می توان گفت که حداکثر جرم سعید این بوده که کار چاقو سازی داشته است حال اگر دریک درگیری کسی از چاقویی استفاده کرد و کسی را کشت آیا باید چاقو ساز دستگیر شود؟
وی می گوید: سئوال من این است که اگر سعید واقعا مجرم بوده  چرا برنامه را به اسم خودش نوشته و  نام خود را پای برنامه گذاشته است؟
رضاخانی با اشاره به بازداشت ملک‌پور گفت: با توجه به اینکه سعید برنامه نویس کامپیوتری بوده و سفارش می گرفته است قبل از سفر به ایران در وبلاگ خود می نویسد که من مدتی قصد دارم به ایران سفر کنم و برای همین به من سفارش ندهید.
وی افزود: پس از اینکه سعید به ایران سفر می کند یک روز که به یکی از مراکز کامپیوتری  رفته بوده دستگیر و به جایی منتقل می شود که بعد می فهمد بند دو الف سپاه است.
رضاخانی با اشاره به روند شکنجه های سعید می گوید: سعید تا چند روز فقط کتک می خورده است و بعد به او می گویند که با سایت آویزان همکاری داشته ای.
هم بند سعید ملک‌پور با اشاره به شکنجه هایی که بر روی سعید ملک‌پور انجام شده است می افزاید: زمانی که من به بند ۳۵۰ رفتم با توجه به اینکه هوا سرد بود و سعید لباس کامل می پوشید چندان آثار شکنجه ها معلوم نبود اما زمانی که صحبت می کرد صدایی از دهانش شنیده می شد که بعد فهمیدم براثر لگد بازجویان فک او شکسته است.
رضاخانی افزود: یکی از متخصصان دندان پزشکی که دربند ۳۵۰ بود هم گفت که فک سعید بر اثر ضربه شکسته شده و خوب جوش نخورده است.
رضاخانی یادآور شد: از سوی دیگر همسرسعید ملک‌پور را به بهانه توضیح درباره پرونده او احضار کرده و در یکی از اتاقهای بند دو الف قرار داده و سعید را نیز به اتاق بغلی او برده بودند،بعد به سعید گفته بودند که صدای همسرت را بشنو او نیز دراتاق بغل بازداشت است.
رضاخانی با اشاره به انتقال سعید ملک‌پور به بند دو الف سپاه می افزاید: او را به این دلیل از بند ۳۵۰ بردند که با دیگران ارتباط نداشته باشد و درحال حاضر نیز ملاقات و تلفن سعید روال منظمی ندارد و هر زمان که بخواهند به او ملاقات می دهند.
وی با اشاره به روند دادگاه سعید گفت: به گفته ی سعید، قاضی مقیسه دردادگاه تنها می پرسیده که اتهامات را قبول داری یا نه . اگر قبول داری که هیچ. اگر قبول نداری برو و سه ماه دیگر بیا. سعید نیز دردادگاه اتهامات را قبول نکرده اما درنهایت قاضی اعلام می کند که براساس شواهد پرونده جرم شما روشن است.
رضاخانی گفت: در ایمیلهای سعید یک pdf فال حافظ هم بوده و همین فال ضمیمه مدارک پرونده او بوده است.
وی با بیان اینکه یک بار پرونده ملک‌پور به دلیل نقض تحقیقات توسط دیوان عالی کشور به شعبه صادرکننده رای بازگشته است، می افزاید: به دلیل فشارهای سپاه، دادگاه مجددا حکم اعدام صادر و دیوان هم در اثر فشار بازجویان حکم را تائید کرده و حکم به اجرای احکام رفته است.
رضاخانی تصریح می کند: دراین پرونده حتی یک کارشناس کامپیوتر هم نظر کارشناسی نداده و نظراتی که درباره پرونده ارائه شده به هیچ وجه نظر کارشناسی نبوده است.
وی می افزاید: اگر یک کارشناس کامپیوتر این پرونده را بررسی کند متوجه می شود که این پرونده تا چه حد دارای اشکال و خطاهای فاحش است.
رضاخانی با اشاره به فشار سپاه برای تائید حکم سعید ملک‌پور تصریح کرد: سپاه اصرار زیادی برای اعدام شدن سعید ملک‌پور دارد چرا که پرونده سعید را به عنوان یکی از اقدامات مهم خود جلوه داده و بابت آن رقم کلانی بودجه گرفته است. حال اینها احساس می کنند که اگر سعید اعدام نشود پروژه هاشان شکست می خورد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar