tisdag 20 november 2012

احمد زید آبادی برای درمان بیمارستان منتقل شد


 در پی بروز مشکلات جسمی برای احمد زیدآبادی دبیرکل سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) ساعاتی پیش این زندانی سیاسی به بیمارستان منتقل شد.
به گزارش ادوار نیوز، احمد زیدآبادی روزنامه نگار و دبیرکل زندانی سازمان ادوار تحکیم وحدت و نیز عضو کمپین انتخاباتی مهدی کروبی در انتخابات ۸۸ که مشغول گذران ایام محکومیت ۶ ساله خود در زندان رجایی شهر است به دلیل شرایط نامناسب زندان رجایی شهر کرج مدتهاست که دچار مشکلات حاد ریوی شده است و سرانجام پس از چندین بار درخواست خانواده وی برای انتقال احمد زیدآبادی به بیمارستان و درمان، وی شامگاه دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۱ از زندان رجایی شهر به بیمارستان منتقل شد.
احمد زیدآبادی در ۲۳ خرداد ۸۸ تنها ساعاتی پس از اعلام نتایج انتخابات جنجالی ریاست جمهوری دهم از سوی ماموران امنیتی بازداشت و ۱۴۱ روز در سلول انفرادی بند ۲۴۰ زندان اوین تحت شکنجه برای حضور در دادگاه نمایشی قرار گرفت اما با وجود شکنجه های شدید جسمی و روحی حاضر به پذیرش اعترافات ساختگی نشد.
وی در آذر ماه ١٣٨٩ از سوی شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب تهران به ۶ سال زندان و تبعید در گناباد و ممنوعیت دائم از فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی محکوم شد. این رای در دی ماه همان سال از سوی دادگاه تجدید نظر شد.
احمد زیدآبادی برنده جایزه قلم طلایی سال ٢٠١٠ موسسه جهانی مطبوعات و جایزه جهانی آزادی مطبوعات سازمان یونسکو و گیامورو کانو در سال ۲۰۱۱ است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar