söndag 4 november 2012

نامه محمود خایه دار به سد علی: احمدی‌نژاد وظایف خامنه‌ای را به وی یادآوری کرد


محمود احمدی‌نژاد در نامه‌ای خطاب به علی خامنه‌ای نوشت اطمینان دارد که رهبر جمهوری اسلامی «پاسدار» قانون اساسی بوده و با «مخدوش» کردن اختیارات رئیس جمهوری مخالف است.
آقای احمدی‌نژاد در نامه خود که روز پنجشنبه (۱۱ آبان) منتشر شده از رئیس جمهوری با عنوان بالا‌ترین مقام در جمهوری اسلامی پس از مقام رهبری یاد کرده است.
وی در نامه خود نوشته اطمینان دارد که علی خامنه‌ای «پاسدار» حقوق اساسی ملت است و بر «صیانت از جایگاه رفیع رییس جمهوری منتخب ملت» تاکید دارد.
احمدی‌نژاد در بخش دیگری از نامه خود افزوده که دولت به خاطر تحت فشار بودن مردم «مانند گذشته و برای مصالح کشور٬ همه نامهربانی‌ها را صبورانه تحمل خواهد کرد.»
این نامه پس از هشدار روز چهارشنبه علی خامنه‌ای به سران قوا مبنی بر پایان دادن به علنی کردن اختلافات خود٬ نوشته شده است.
پیش از احمدی‌نژاد٬ علی و صادق لاریجانی روسای قوای مقننه و قضائیه با انتشار نامه‌های جداگانه‌ای بر تبعیت از دستورات رهبر جمهوری اسلامی تاکید کرده بودند.
اختلاف سران قوای مجریه٬ مقننه و قضائیه در هفته‌های اخیر بر سر مخالفت صادق لاریجانی با درخواست احمدی‌نژاد مبنی بر بازدید از زندان اوین بالا گرفته و علنی شده بود.
علی خامنه‌ای پس از مدت‌ها سکوت٬ روز گذشته سرانجام مجبور شده درباره این اختلاف‌ها سخن بگوید و از سران قوا بخواهد که تنش‌ها میان خود را علنی نکنند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar