onsdag 21 november 2012

رابطه‌ی حکم حکومتی خامنه‌ای با افزایش قیمت دلار


بهای دلار امروز افزایش یافت و به مرز سه هزار تومان رسید. این افزایش قیمت در حالی رخ داد که تحلیل‌گران آن را «سناریو» احمدی‌نژاد دانسته‌ و آن را مرتبط با «طرح سوال از رییس جمهور» که امروز با حکم حکومتی خامنه‌ای متوقف شد می‌دانند.
مهر ماه سال جاری قیمت دلار تا مرز چهار هزار تومان هم رفت، این موضوع به دلیل تزریق نکردن ارز دولتی به بازار بود که با بی‌تفاوتی احمدی‌نژاد هم مواجه شده بود. همین موضوع منجر به طرح سوال از رییس جمهور در مجلس گردید.
اما به نوشته‌ی «بازتاب» در آستانه طرح سوال از رییس جمهور در مجلس دولت طی یک «سناریو» با تزریق ارز به بازار، قیمت دلار را کاهش داد و آن را به مرز ۲۶۵۰ تومان رساند.
اینک و با منتفی شدن طرح سوال از رییس جمهور با حکم حکومتی خامنه‌ای، قیمت دلار که در روزهای گذشته کاهش یافته بود، امروز با افزایش قیمت محسوس به مرز سه هزار تومان رسید.
آن‌طور که برخی سایت‌ها نوشته‌اند «برخی تحلیل‌گران این موضوع [افزایش قیمت دلار] را با سوال از رییس جمهور توسط مجلس و برخی دیگر با تقاضای فراوان بازار برای خرید دلار در قیمت نزدیک به نزخ تبادلی مرتبط می‌دانند.»
وزیر اقتصاد: بانک مرکزی در بازار ارز و سکه دخالت می‌کند
در رویدادی دیگر امروز وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه همچنان دنبال ارز تک نرخی هستیم، گفت: «جمع بندی اصحاب اقتصاد این است که نرخ‌های موجود در بازار ارز گزاف و گران است و تلاش می‌شود با محوریت بانک مرکزی این مشکل رفع شود.»
به گزارش خبرگزاری مهر، شمس الدین حسینی امروز در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت بازار ارز با بیان اینکه بانک مرکزی در بازار ارز و سکه دخالت می‌کند گفت: «جهت‌گیری دو ماهه اخیر دولت کاهش نوسانات بازار ارز و تثبیت آن بوده است، ضمن اینکه دولت به دنبال استراتژی خروج از وضعیت چند نرخی به تک نرخی است و مجموعه اقدامات انجام شده در این راستا بوده است.»

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar