torsdag 1 november 2012

ناكامى «هیئت عالی حل اختلاف قوای سه‌گانه» مجتبى خامنه‌اى: پدر، نگران است


 در حالى که خبرگزارى فارس (ارگان غیررسمى سپاه) و رجانیوز (نزدیک به مصباح یزدى) از ناکامى تلاش‌ها براى حل اختلافات سران کشور خبر داده‌اند، محمد جواد اکبرین، دین‌پژوه و روزنامه‌نگار مى گوید که به تازگى با یکی از مدرّسین حوزه علمیه قم گفتگو کرده و مطلع شده است که «سید مجتبى خامنه‌اى در صحبت با برخى از نمایندگان مجلس خبرگان از رفتار محمود احمدى نژاد به شدت ابراز نارضایتى کرده و گفته است که به هشدارهاى پدرش توجه نمى کنند و آیت الله خامنه اى نگران است که در این ماههاى باقیمانده، تشنّج بالا بگیرد».
اخبار رجانیوز و فارس هم خبر دریافتىِ “راه دیگر” را تایید مى کند. رجانیوز خبر داده که تلاش هاى «هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه»، که از سوى رهبر جمهورى اسلامى تشکیل شد تا بتواند اختلافات را مهار کند ناکام مانده و مرتضى آقا تهرانى، دبیر کل جبهه پایداری که پیش از جدایى از احمدى نژاد به عنوان «استاد اخلاق هیئت دولت» معرفى مى شد گفته که «به تشنج کشیدن فضای سیاسی کشور»، «با وجود تصریح رهبر معظم انقلاب، در دعوای لفظی روسای قوای مجریه و قضائیه در رسانه ها قابل مشاهده است».
به گزارش رجانیوز، آقاتهرانى گفته است: «مهار اختلافات شرایط خاص کشور در عرصه بین المللی و لزوم انسجام در برخورد با تهدیدهای خارجی، موجب شده است تا مردم و بسیاری از دلسوزان انقلاب اسلامی، از رفتار این روزهای سران قوا در علنی کردن اختلافات حاشیه ای و به تشنج کشیدن فضای سیاسی کشور، ابراز گلایه و ناراحتی کنند. موضوعی که با وجود تصریح رهبر معظم انقلاب، در دعوای لفظی روسای قوای مجریه و قضائیه در رسانه ها قابل مشاهده است».
همزمان، آیت‌الله حسن ممدوحی عضو مجلس خبرگان هم به خبرگزاری فارس گفته است که این «اختلافات یک نوع لغزش و تنش در کشور ایجاد کرده و بسیار خطرناک است». وى با تأکید بر اینکه «اختلافات قوا در داخل کشور به عنوان موفقیت برای دشمنان به شمار می‌رود» افزوده است «این اقدامات موجب سوء‌استفاده دشمن خواهد شد هرچند قصد مسئولین صدمه زدن به کشور نیست».
رجانیوز در گزارشى خبر داده که تلاش هاى «هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه»، که از سوى رهبر جمهورى اسلامى تشکیل شد تا بتواند اختلافات را مهار کند نیز ناکام مانده است. رجانیوز، نزدیک به مصباح یزدى و جبهه پایدارى نوشته که «احمدی نژاد در اقدامی عجیب و به دور از موازین اخلاقی، ضمن رسانه ای کردن نامه محرمانه رییس قوه قضاییه، با تاکید بر حق قانونی خود به عنوان مجری قانون اساسی، بر خواسته خود پافشاری کرد».
این وبسایت ابراز نگرانى کرده که «ماجرای نامه نگاری های علنی میان رییس جمهور و رییس قوه قضاییه نه تنها به پایان نرسیده، بلکه با نامه آیت الله آملی لاریجانی خطاب به دکتر احمدی نژاد، این مساله وارد فاز تازه ای شده تا بجای پیگیری اختلافات سران قوا در «هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه»، این رسانه ها باشند که محلی برای رد و بدل کردن استدلالات روسای قوا باشند»
رجانیوز این وضعیت را «دقیقا خلاف خواسته رهبر معظم انقلاب» توصیف کرده و یادآورى کرده که «در شرایط فعلی»، «دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی در همه عرصه ها از جمله اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، نظامی، امنیتی و … بر فشارهای خود بر مردم ایران افزوده اند».
در روزهاى اخیر اگرچه خبر سوال ها و استیضاح هاى پى در پى از مجلس منتشر مى شود و علیرغم شمارِ بالاى امضاى نمایندگان، ناگهان به محاق مى رود، اما انتشار نامه محرمانه رؤساى قوا و آشکار شدن اختلافات شان به بهانه بازدید محمود احمدى نژاد از زندان اوین، بى توجهى به سخنان رهبر جمهورى اسلامى تلقى شده و بر نگرانى هاى برخى اصولگرایان افزوده است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar