torsdag 8 november 2012

سکوت پلیس درباره علت مرگ یک وبلاگ‌نویس


 مقام‌های قوه قضائیه و پلیس با گذشت حدود ۲۴ ساعت از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر «کشته شدن» یک وبلاگ‌نویس حین بازجویی٬ تاکنون حاضر نشده‌اند در این خصوص توضیحی ارائه دهند.
سایت «بازتاب امروز» هویت این وبلاگ‌نویس را «ستار بهشتی» ۳۵ ساله اهل رباط کریم اعلام کرده که هفتم آبان توسط پلیس فتا دستگیر و «حین بازجویی» جان خود را از دست داده است.
این سایت علت مرگ ستار بهشتی را «نامعلوم» دانسته٬ اما احتمال داده که جان باختن این وبلاگ‌نویس ناشی از «قصور یا تقصیر عوامل دخیل در پرونده» بوده باشد.
«بازتاب امروز» نوشته که «رسیدگی دقیق و علنی به پرونده ستار بهشتی و محاکمه قاصران و مقصران این پرونده، انتظاری است که افکار عمومی از مقامات قضایی، به ویژه دادستان تهران دارند.»
برخی گزارش‌ها حکایت از آن دارد که خانواده این وبلاگ‌نویس قرار بوده روز چهارشنبه (۱۷ آبان) پیکر فرزند خود را از مرکز پزشکی قانونی کهریزک تحویل بگیرند.
برخی اعضای خانواده ستار بهشتی نیز در گفتگو با رسانه‌ها از مقام‌های مسئول خواسته‌اند درباره علت جان باختن این وبلاگ‌نویس توضیح دهند.
پیش از این و در جریان اعتراضات خیابانی به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ نیز دست‌کم چهار تن در بازداشتگاه کهریزک به علت بدرفتاری ماموران کشته شدند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar