fredag 16 mars 2012

وعده خامنه ای برای جدا کردن سپاه از دولت(با صدایی ضعیف و لرزان)

خبرهایی که اخیرآ از تهران می رسد،حاکی از آن است که:علی خامنه ای، در یکی از آخرین دیدارها و مذاکرات خصوصی اش به صراحت و البته با عصبانیت، برای انکار نقش خویش در رئیس جمهور شدن و یا رئیس جمهور کردن احمدی نژاد گفته است: بنده غلط کردم!

او توضیح نداده است که این غلط کردم، پذیرش اشتباه تاریخی اش در ماجرای روی کار آوردن احمدی نژاد و کودتا برای نگهداری او بر سر این مسند بوده و یا با این جمله خواسته بگوید که نقشی دراین فاجعه نداشته است.

چه این باشد و چه آن، آنچه که اکنون درجریان است، تلاش آقای خامنه ای برای کشیدن دهانه یابوئی است که فرماندهان سپاه سوار آن می تازند و قطع پیوند ناف دولت از سپاه است. این وعده توام با تعهدی است که گفته می شود در آن دیدار مهم خصوصی بیان کرده است. شاید بخشی از انگیزه سفر وی به همراه فرماندهان سپاه و ارتش به هرمزگان و جلسات محرمانه ای که با ارشد ترین فرماندهان سپاه و ارتش در همین سفر داشته، فراهم ساختن زمین های بریدن این بند ناف باشد. او قطعا در این جلسات، مسئله خطر حمله به ایران را تشریح کرده و از فرماندهان سپاه خواسته از قوه مجریه کشور فاصله گرفته و به امورنظامی مشغول شوند و با قوی کردن ارتباط خود با بدنه سپاه و بسیج شائبه آلودگی فرماندهان به ثروت و قاچاق و تولید ثروت شخصی برطرف کنند!

گفته می شود توان کم، صدای ضعیف و صحبت های وصیت گونه خامنه ای در جمع فرماندهان سپاه و ارتش موجب تشدید برخی شایعات درباره آینده جسمی و حیات او شده است. هفته پاسخ به سئوالات که هاشمی رفسنجانی در تهران ترتیب داده نیز به شایعات بالا قوت بخشیده است. بویژه که باز گفته می شود، علی خامنه ای در همان دیدار مهم و محرمانه ای که به آن اشاره شد، گفته است: بنده مسئله جدائی سپاه از دولت را تا زمانی که هستم، حل خواهم کرد!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar