lördag 31 mars 2012

خامنه ای:غرب بین جمهوری اسلامی اتمی و جنگ یکی را انتخاب کند

سایت اصلاح طلب حکومتی دیگربان: تفسیر یک کارشناس سپاه از سخنان اخیر علی خامنه‌ای: غرب بین ایران هسته‌ای و ایران آماده دفاع باید یکی را انتخاب کند
یک کار‌شناس سیاسی سپاه پاسداران اعلام کرد علی خامنه‌ای غرب را بر سر دو راهی پذیرش ایران هسته‌ای مسالمت‌ آمیز و ایرانی که با تمام ظرفیت در برابر حملات از خود دفاع خواهد کرد٬ قرار داده است.
سعد‌الله زارعی در گفتگو با سایت «برهان» پیش‌بینی کرده که غرب در این دو راهی٬ گزینه ایران هسته‌ای را خواهد پذیرفت.
آقای زارعی این اظهارات را در تحلیل سخنان اول فروردین علی خامنه‌ای در مشهد که گفته است جمهوری اسلامی هم‌سطح حملات نظامی از خود دفاع کرده و پاسخ این حملات را خواهد داد٬ بیان کرده است.
وی گفته که جمهوری اسلامی به‌دنبال سلاح هسته‌ای نیست اما «این هم نیست که در برابر تهدیدهای غربی‌ها و اقدام آنان در حوزه‌ای که ما آن را حوزه‌ نادرست و ممنوعه می‌دانیم، دست بسته عمل کنیم.»
این کار‌شناس سیاسی به جزئیات بیشتری درباره توانایی‌ها و توانمندی‌های جمهوری اسلامی در حوزه‌هایی که آن را «ممنوعه» می‌داند٬ اشاره نکرده است.
مقام‌های جمهوری اسلامی سال‌هاست ساخت سلاح هسته‌ای را «حرام» دانسته و اعلام کرده‌اند به هیج وجه قصد دستیابی به سلاح‌های کشتار جمعی را ندارند.
در این میان کشور‌های غربی با ابراز نگرانی از برنامه‌های هسته‌ای ایران خواستار توقف کامل این برنامه‌ها هستند که این خواسته با مخالفت مقام‌های جمهوری اسلامی مواجه شده است.
آمریکا و اسرائیل نیز در مقابل این بی‌اعتنایی‌ها اعلام کرده‌اند استفاده از گزینه حمله نظامی را برای متوقف کردن برنامه‌های اتمی ایران رد نمی‌کنند.
زارعی درباره احتمال حمله نظامی اسرائیل به ایران هم گفته که «واکنش ما در برابر هر تحرک اسرائیل، واکنشی فراگیر» خواهد بود که اسرائیل و «نقطه فرمان» آن یعنی آمریکا را هم شامل خواهد شد.
احمد خاتمی، عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری هم گفته اگر اسرائیل به مراکز هسته‌ای ایران حمله کند، تاسیسات هسته‌ای آن مورد حمله قرار خواهد گرفت.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar