lördag 31 mars 2012

تنها 37 درصد زنان و 41 درصد مردان حدود حجاب اسلامی را رعایت می‌کنند


طرح های امنیت اخلاقی در خیابان ها، برخورد نیروی انتظامی با به اصطلاح "بدحجاب ها"، صدور جریمه توسط مأموران راهنمایی و رانندگی و انواع سرکوب ها و سخت گیری های اجتماعی نتوانسته زنان را در ایران را وادار به رعایت حجاب مطلوب اسلام گرایان کند.

به همین جهت از سوی سایت حکومتی خبرآنلاین میزگردی با شرکت لاله افتخاری، عضو فراکسیون 8 نفره زنان مجلس اسلامی، مجید ابهری، رفتار شناس و توران ولی مراد، دبیر "ائتلاف اسلامی زنان"، در رابطه با حجاب و عفاف برگزار شد.

لاله افتخاری حجاب را "عجین شده با فطرت انسانی" نامید و با اتکا به افسانه آفرینش و آدم و حوا گفت که آن (حجاب) را باید از آغاز خلقت دید. به گفته وی، آن ها پس از رانده شدن از بهشت، اولین مجازات شان مشکل پیدا کردن لباس بوده است.

مجید ابهری طی سخنانی گفت: 32 سال است که 26 نهاد با صرف هزینه های سنگین در زمینه حجاب و عفاف کار می کنند و در حال حاضرتنها 37 درصد زنان و 41 درصد مردان حدود پوشش را راعایت می کنند.

توران ولی مراد نیز گفت که مساله حجاب و عفاف کار یک شب و دو شب نیست و مساله‌ای ارزشی و درونی است. وی افزود تا وقتی که به جای عفاف از حجاب سخن گفته شود و انگشت اتهام به سوی زنان دراز باشد، چیزی حل نمی شود.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar