fredag 16 mars 2012

ادبیات لمپن یک رئیس جمهور!احمدی نژاد: حضرت سلیمان گفت اگه هدهد دلیل قانع‌کننده‌ای نداشته باشه ترتیبشو می‌دم!

اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال با حضور احمدی‌‌نژاد در تالار وحدت تهران برگزار شد که این مراسم با حواشی جالبی همراه بود.

*روی کارت‌های دعوتنامه این مراسم، زمان آغاز اختتامیه ساعت ۱۹ قید شده بود اما برعکس تمام همایش‌ها و برنامه‌های مختلف که با تأخیر آغاز می‌شود این مراسم از ساعت ۱۸ یعنی یک ساعت زودتر از زمان مقرر آغاز شد!

* آغاز مراسم اختتامیه پیش از زمان مقرر باعث شد که بسیاری از میهمانان، بخش مربوط به تجلیل از برگزیدگان جشنواره را از دست بدهند.

* به علت حضور احمدی‌‌نژاد در این مراسم، تیم حفاظت رئیس جمهور با استقرار در تالار وحدت از ورود موبایل و هرگونه شیء فلزی همراه میهمانان ممانعت کرد؛ برای تحویل موبایل و سایر وسایل همراه میهمانان، صرفا یک اتوبوس با ۳ نیرو در خیابان مجاور تالار وحدت در نظر گرفته شده بود که این امر در هنگام تحویل وسایل معطلی طولانی مدت مدعوین را به همراه داشت.

*‌ با اینکه از قبل اعلام شده بود مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال با حضور احمدی‌نژاد برگزار می‌شود اما بخش نخستین این جشنواره و تقدیر از برگزیدگان،‌ در غیاب احمدی‌‌نژاد برگزار شد.

* فرزاد جمشیدی به عنوان مجری اجرای این برنامه را برعهده داشت که با اجرای ویژه خود، طراوت خاصی را بر این مراسم حاکم کرد.

*‌احمدی‌نژاد حدود یک ساعت پس از آغاز مراسم وارد سالن اصلی تالار وحدت شد.

*‌ جمشیدی با ورود احمدی‌نژاد به سالن، اشاره‌ای به عدم حضور رئیس‌جمهور در مراسم اختتامیه ۴ دوره قبلی جشنواره رسانه‌های دیجیتال کرد و گفت: امسال برای نخستین بار است که احمدی‌‌نژاد در این مراسم حضور یافته است.

*‌در بخشی از این مراسم، جمشیدی با دعوت از احمدی‌‌نژاد، وزیر ارشاد‌، وزیر ارتباطات، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور و رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال به روی سن، خواستار شد که تمبر یادبود «رایانه پاک» توسط احمدی‌نژاد ممهور شود؛ با وجود اینکه حسینی، تقی‌پور، میرتاج‌الدینی پای این تمبر را امضا کردند اما احمدی‌نژاد از امضای این تمبر و ضرب مهر بر آن امتناع کرد و در نهایت تمبر رایانه پاک توسط زارع‌پور ممهور شد.

*‌ امتناع احمدی‌‌نژاد از ممهور کردن تمبر «رایانه پاک» این ذهنیت را برای برخی از میهمانان ایجاد کرد که شاید نام رایانه پاک چندان باب میل احمدی‌نژاد نیست و یکی از حضار این تعبیر را به‌کار برد که: آنگونه که احمدی‌نژاد برای انقلاب‌های منطقه بجای واژه «بیداری اسلامی» از واژه تأمل‌برانگیز «بیداری انسانی» استفاده کرد، در این مراسم نیز به جای نام «رایانه پاک» اسم خاص دیگری را مد‌نظر داشته است.

*‌ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از احمدی‌نژاد به روی سن رفت و پس از مقدمه‌ای کوتاه درباره برگزاری نمایشگاه امسال، یکی از اشعار سروده خود با مضمون رایانه و قدرت الهی را خواند و این شعر را تقدیم احمدی‌‌نژاد کرد؛ یکی از ابیات این شعر:

گر هوا رسانه نبود/ ابر و جو و باران را قدرت رسانه‌ از اوست

عالم فراواقع در کنار رایانه/ جرعه‌ای زعلم است این،‌ کان شرابخانه از اوست.

* ‌فرزاد جمشیدی در بخشی از صحبت‌های خود خطاب به احمدی‌نژاد به این نکته اشاره کرد که نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در مصلی تهران برگزار شد و این مکان همان جایی بود که چند سال قبل هواداران مصمم احمدی‌نژاد در آنجا گرد هم آمدند و حمایت خود از شعارهای انقلابی احمدی‌نژاد را اعلام کردند.

* زمانی که نوبت به سخنرانی رئیس‌جمهور در این مراسم رسید، احمدی‌‌نژاد هم از خجالت وزیر ارشاد خود درآمد و گفت: بله، آقای حسینی با شعر و شاعری مأنوس هستند و خودشان شاعرند؛ در این هنگام یکی از میهمانان حاضر در مراسم با صدای نسبتا بلندی گفت: یاد آقای صفار بخیر! که این جمله باعث معطوف شدن نگاه‌ها به سمت گوینده آن شد.

* احمدی‌نژاد در صحبت‌های خود مجددا و با صراحت به عدم اعتقاد خود به «جنگ فرهنگی» اشاره کرد و گفت: «فرهنگ که با فرهنگ جنگ ندارد بلکه فرهنگ فصل مشترک انسان‌هاست.»

* احمدی‌نژاد در بخشی از سخنان خود، داستان حضرت سلیمان نبی و جابه‌جایی تخت بلقیس را هم نقل کرد و هنگام بازگو کردن جریان غیبت «هدهد» و سؤال سلیمان از چرایی عدم حضور هدهد، اصطلاح «کوچه‌بازاری» خاصی را به‌کار برد که باعث خنده شدید حضار شد.

*‌ در حالی که احمدی‌نژاد در گرماگرم سخنان خود در حال صحبت از جایگاه جوانان ایرانی بود، به‌صورت ناگهانی سخنان خود را قطع کرد و با سرعت از پشت تریبون به سمت در خروجی حرکت و مراسم را ترک کرد.

* پس از اتمام مراسم و در گرماگرم خداحافظی میهمانان با یکدیگر، یکی از حاضران خطاب به جمشیدی گفت: آقای جمشیدی توقع داشتیم که لااقل شما با قدرت و ظرافت کلامی که از آن برخوردار هستید در حین اجرای برنامه، اشاره‌ای هم به جریان انحرافی می‌کردید.

* با خروج میهمانان از تالار وحدت و هنگام دریافت وسایل از اتوبوس امانات، ازدحام جمعیت و هیاهو به حدی بود که این امر باعث معطلی یک ساعته میهمانان و نارضایتی شدید آنان شد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar