onsdag 21 mars 2012

تداوم بازداشت و شناسایی تعداد دیگری از بازداشت شدگان مسیحی دراصفهان

خبرگزاری هرانا
در حالیکه آمار دستگیرشدگان مسیحی که از سوی نیروهای امنیتی در شهرهای مختلف ایران بازداشت می شوند رو به فزونی گذاشته است، منابع خبری از شهر اصفهان، خبر از تداوم بازداشت این افراد و شناسایی برخی دیگر از بازداشت شدگان مسیحی می دهند.

به گزارش محبت نیوز، در هفته گذشته و در پی مراجعه ماموران امنیتی به منازل و محل كار برخی از نوكیشان مسیحی كه منجر به بازداشت جمعی از این افراد شده است، منابع خبری اسامی و مشخصات تعداد دیگری از بازداشت شدگان كه نامشان تاكنون منتشر نشده را نیز گزارش دادند.

بر پایه این گزارش شهرام قائدی، شهناز ظریفی و مریم دل آرام نام سه تن دیگر از بازداشت شدگان نوكیش مسیحی است که در ادامه روند بازداشت گسترده نوكیشان مسیحی كه در روز چهارشنبه سوم اسفند ماه ۱۳۹۰ بوده در اصفهان بازداشت شدند.

در خصوص بازداشت شهرام قائدی ماموران امنیتی ضمن بازداشت نامبرده محل سکونت وی را نیز مورد تفتیش قرار داده و برخی از وسایل شخصی ایشان را ضبط و با خود بردند. لازم به یاد آوریست شهرام قائدی و کشیش حکمت سلیمی هر دو ساکن فولاد شهر اصفهان می‌باشند که بازداشت این افراد بطور جداگانه و همزمان در ساعت ۷ صبح صورت گرفته است.

شهرام قائدی از اعضای كلیسای پولس در اصفهان و از هنرمندان تئاتر اصفهان می باشد كه پیش تر نیز در نمایش هایی در نقش عیسی مسیح به ایفای نقش پرداخته است. بر اساس گزارش ها پس از بازداشت هنوز از وضعیت و محل نگهداری ایشان اطلاع دقیقی در دست نمی باشد .

هم چنین مریم دل آرام نیز صبح همان روز مورخه در منزلش با ورود تعدادی مامور لباس شخصی بازداشت شد، ماموران طبق عادت بدون هیچ توضیحی تمامی خانه را مورد تفتیش قرار داده و كتاب مقدس و هر چیزی كه می توانسته نشان از اعتقادات دینی و مسیحی ایشان باشد و یا بنظر مشكوك می رسید ضبط كرده و به همراه ایشان با خود به مكان نامعلومی انتقال دادند. این مادر (حدود) ۵۶ ساله همچنین بیمار و از وضعیت سلامت خوبی برخوردار نیستند وی همچنین از داروهای ویژه ایی زیر نظر دكتر استفاده میكند كه گفته شده وقتی دخترشان قصد داشته تا داروها را به زندان به مادرش برساند ماموران امنیتی ضمن ممانعت حتی از گرفتن داروهای وی نیز خودداری می كنند. وضعیت ایشان نیز كماكان از زمان دستگیری همچنان نامعلوم می باشد.

شهناز ظریفی نیز از نوكیشان مسیحی و مادر دو فرزند می باشد كه در صبح چهارشنبه همزمان با بازداشت جمعی از نوكیشان مسیحی در اصفهان ماموران امنیتی به خانه ایشان اعزام و ضمن تهدید و بازداشت نامبرده آپارتمان محل سكونت ایشان را بدقت مورد بررسی قرار می دهند. گفته می شود در طی بازرسی از محل سكونت وی تعدادی كتاب مقدس پیدا شده و آنها را بهمراه برخی لوازم شخصی ایشان ضبط نمودند . جزئیات بیشتری از بازداشت این مادر مسیحی گزارشی منتشر نشده و خبرهای تائید نشده حكایت از انتقال ایشان به زندان دستگرد اصفهان دارد.

از سوی دیگر بر اساس این گزارش گیتی حكیم پور، بانوی ۷۸ ساله مسیحی كه در تاریخ سوم اسفند ماه ۱۳۹۰ در ساعت ۶ صبح در منزلش توسط ماموران امنیتی بازداشت شده بود پس از ۳ روز بازداشت در اداره اطلاعات اصفهان در تاریخ ۶ اسفندماه ۱۳۹۰ بطور مشروط آزاد شد. گفته می شود گویا بازجوی پرونده ( محسنی) وی را بدلیل كهولت سن و همچنین بدلیل جراحی كه به تازگی بر روی زانو پا انجام داده اند و نیاز به مراقبت های ویژه داشته بطور موقت دستور آزادی ایشان را در صورت سپردن وثیقه - سند خانه - صادر كرده اند.

لازم به یادآوری است كه ماموران امنیتی در هنگام بازداشت خانم حكیم پور كلیه وسیله شخصی از جمله پاسپورت، سند خانه و حتی حساب بانكی وی را نیز ضبط كردند.

نیروهای امنیتی وابسته به دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی طی دو ماه گذشته در شهرهای اهواز، شیراز، تهران و اصفهان اقدام به بازداشت گسترده شهروندان مسیحی به صورت انفرادی و یا جمعی نموده اند. و این در حالیست که هر روز بر آمار دستگیرشدگان نیز افزوده می شود. گرچه انتظار می رفت تا در راستای مصلحت اندیشی، سران جمهوری اسلامی از هر ترفندی برای بیشتر شدن حضور مردم در پای صندوق های رای و کسب مشروعیت خود استفاده کنند، اما سیر گسترده بازداشت مسیحیان در ایران نشان داد كه سران جمهوری اسلامی حتی دیگر برای این موضوع هم اهمیتی قائل نیستند تا حداقل در این ایام رنگ و ظاهری دیگر از خود نشان دهند.

لازم به یادآور است نحوه بازداشت این افراد و همینطور زمان آن نشان می دهد که این مرحله از دستگیری ها با برنامه ریزی گسترده و در پی سلسله شناسایی های قبلی صورت گرفته است.

هم اكنون تعداد افراد بازداشت شده مسیحی در اصفهان كه خبر آن تائید و منتشر شده است به ۶ تن رسیده است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar