fredag 16 mars 2012

در یک اقدام غیر قانونی و بی سابقه،نماینده دولت دهم تندیس ۲۵۰۰ ساله هخامنشی را به اوپک اهداء کرد!

«تندیس ریتون» اهداء شده توسط نماینده دولت دهم به سازمان اوپک متعلق، بیش از دو هزار و پانصد سال قدمت تاریخی داشته و ساخته شده از برنز با روکش طلایی است و یکی از با ارزش ترین اشیاء باستانی به جای مانده از امپراطوری هخامنشی در ایران باستان است….

نماینده دولت دهم، در یک اقدام بی سابقه “تندیس ریتون” هخامنشی که قدمت آن به بیش از پانصد سال پیش از میلاد باز می گردد را به عنوان هدیه جمهوری اسلامی به سازمان اوپک اهداء کرده است.

تندیس ریتون چیست

“تندیس ریتون “ظرف یا جامی است که به شکل یک حیوان قوی چون شیر و یا عقاب توسط ایرانیان باستان ساخته می شد و عقیده بر این بوده که نوشیدن از این جام باعث می شود تا قدرت آن حیوان به انسان انتقال یابد.

“تندیس ریتون” اهداء شده توسط نماینده دولت دهم به سازمان اوپک متعلق، بیش از دو هزار و پانصد سال قدمت تاریخی داشته و ساخته شده از برنز با روکش طلایی است و یکی از با ارزش ترین اشیاء باستانی به جای مانده از امپراطوری هخامنشی در ایران باستان است.

به گزارش خبرگزاری مهر در این مراسم عبداله سالم البدری دبیرکل اوپک گفته است که « باعث افتخار است که جمهوری اسلامی ایران با داشتن فرهنگ و تمدن دیرینه و بعنوان عضو فعال اوپک آثار بسیار ارزشمندی را امروز به این نهاد بین المللی اهداء می کند.»

انتشار این خبر از سوی خبرگزاریهای ایران در شرایطی صورت می گیرد که برخی رسانه های حامی دولت، تندیس اهدا شده را تندیسی ساخته شده از روی تندیس اصلی هخامنشی عنوان کرده اند.

با این همه خبرگزاری مهر این تندیس را «متعلق به پانصدسال پیش از میلاد» عنوان کرده است.

اهداء غیر قانونی

نمایندگان دولت دهم در حالی به مناسبت انتقال مقر سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) به ساختمان جدید این سازمان، این شیء با ارزش باستانی را اهداء کرده اند که “تندیس ریتون” جزو اموال عمومی و اشیاء با ارزش باستانی محسوب می شود.

بر اساس قوانین مکتوب جمهوری اسلامی اشیاء و ابناء تاریخی جزو اموال عموم مردم ایران محاسبه می شود و هیچ دولتی نمی تواند بدون مجوز قانونی در آن دخل و تصرف نماید

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar