måndag 24 december 2012

احمدی‌نژاد: ملت کار را یکسره خواهد کرد


 رئیس‌جمهور ایران در گفت‌و‌گو با شبکه اول تلویزیون ایران از علل افزایش قیمت ارز، نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران در سال آینده گفت. وی افزود، “ملت کار را یکسره خواهد کرد”.
محمود احمدی‌نژاد، شامگاه شنبه دوم دی ماه (۲۲ دسامبر) در مصاحبه‌ای در شبکه اول تلویزیون جمهوری اسلامی شرکت کرد. رئیس جمهور ایران با اشاره به طرح هدفمندی یارانه‌ها گفت که دولت او در اجرای این طرح اقتصادی موفق عمل کرده است.
وی با انتقاد از دخالت‌های مجلس ایران در زمینه نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و ایجاد محدودیت برای دولت، تاکید کرد که “اقتصاد باید از یک نقطه مدیریت شود”. احمدی‌نژاد در همین رابطه گفت: «دخالت‌های زیادی از سوی دیگر نهاد‌ها برای مدیریت اقتصادی انجام می‌شود. این در حالی است که هیچ وقت اقتصاد با مدیریت چندگانه رشد نمی‌کند. اقتصاد باید از یک نقطه هدایت شود و مرزبندی مشخصی داشته باشد.»
انتقاد از فضای امنیتی در حوزه اقتصاد
احمدی‌نژاد در ادامه به افزایش قیمت کالا‌ها در ایران اشاره کرد و علت آن را ناشی از افزایش قیمت ارزهای خارجی دانست. رئیس جمهور ایران در گفت‌و‌گوی تلویزیونی خود با انتقاد از ایجاد فضای امنیتی در حوزه فعالیت‌های اقتصادی گفت: «وقتی در یک کشور یک شوک اقتصادی وارد می‌شود، همه باید با هم کمک کنیم که آن را حل کنیم، نه اینکه فضا را امنیتی کنیم.»
وی همچنین افزود: «اگر مشکلی در حوزه اقتصاد ایجاد شد باید فضا را به سمت آرامش سوق داد نه اینکه با انجام برخورد امنیتی کار را سخت‌تر کرد. البته باید با تخلفات در حد خود برخورد شود، ولی فضای اقتصاد نباید امنیتی باشد و این برخورد‌ها نباید به صورتی باشد که همه بترسند.»
تاثیر انکارناپذیر تحریم‌ها بر اقتصاد ایران
رئیس دولت ایران همچنین ارتباط افزایش قیمت ارزهای خارجی با نحوه اجرای هدفمندی یارانه از سوی دولت را رد کرد و ابراز داشت، عده‌ای که در این زمینه ارتباطی می‌بینند، قصد دارند تاثیر تحریم‌ها را کم‌رنگ جلوه دهند.
وی در ادامه با اشاره به مشکلات ناشی از اعمال تحریم‌ها علیه ایران گفت که درآمدهای نفتی این کشور کاهش یافته است و دولت برای جابجایی و انتقال مبالغ دریافتی از محل فروش نفت با مشکل روبروست.
احمدی‌نژاد در عین حال با دفاع از عملکرد اقتصادی دولت، انتقاد‌ها در زمینه عدم حمایت دولت از بخش‌های تولیدی در ایران را به خاطر “انتشار اطلاعات نادرست در کشور” دانست و در ادامه افزود: «اقلیتی محض که دارای نگاه سیاسی به تمام مسائل هستند، اطلاعات نادرستی منتشر می‌کنند. در حالی که دولت از تولید حمایت کرده و اگر برخی از بنگاه‌ها نیز دچار مشکل شده‌اند، دولت کارگروه حمایت از تولید دارد و این افراد می‌توانند به آن مراجعه کنند.»
رئیس جمهور ایران در پاسخ به انتقاداتی که در زمینه اختصاص ارز دولتی برای تامین داروهای مورد نیاز کشور مطرح است، گفت: «دولت ارز دارو را داده است و این مشخص است و من آمار شرکت‌هایی که به آن‌ها ارز داده شده است را نیز دارم.»
دولت در انتخابات دخالت نمی‌کند
احمدی‌نژاد در ادامه گفت‌و‌گوی تلویزیونی خود با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران گفت: «دولت وظیفه دارد بدون دخالت در انتخابات بستر مناسب برای تحقق اراده ملت را فراهم کند.»
وی همچنین افزود: «دولت باید انتخابات را جوری برگزار کند که همه سلایق بتوانند در آن شرکت کنند و پر شور باشد. این وظیفه دولت است. احدی هم نباید تاثیری در رای مردم بگذارد. بعضی فکر می‌کنند باید به جای مردم تصمیم بگیرند.»
رئیس دولت جمهوری اسلامی با بیان اینکه “بگو مگوهایی وجود دارد، اما ملت باید کار را یکسره کنند” اظهار داشت: «ملت در انتخابات کار را یکسره خواهد کرد.»

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar