torsdag 27 december 2012

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی خبر داد: مرگ بیماران کلیوی به دلیل ناتوانی در تهیه دارو


 هاشم قاسمی٬ مدیر عامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی با اشاره به افزایش ۱۵۰ درصدی قیمت داروهای این بیماری از مرگ بیماران کلیوی به دلیل ناتوانی مالی در تهیه دارو‌های خود خبر داد.
آقای قاسمی روز چهارشنبه (ششم دی) به سایت «تسنیم» گفته است: «متأسفانه بیمارانی داریم که به دلیل ناتوانی در تهیه دارو جان خود را از دست می‌دهند که نمونه بارز آن را چندی قبل داشتیم.»
وی افزوده برخی از مهم‌ترین داروهای بیماران کلیوی تحت پوشش بیمه نیستند و بیماران باید برای تهیه آن‌ها میلیون‌ها تومان هزینه کنند که بسیاری از آن‌ها از عهده این کار برنمی‌آیند.
هزینه دارو و درمان در پی افزایش تحریم‌ها٬ اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها و ناکارآمدی دولت احمدی‌نژاد طی ماه‌های اخیر در ایران به شدت افزایش یافته است.
حوزه درمان یکی از حساس‌ترین و مهمترین حوزه‌هایی است که با بحران جدی دست و پنجه نرم می‌کند و نمایندگان مجلس نیز ماه‌هاست نسبت به وخیم‌تر شدن وضعیت دارو و درمان در ایران هشدار می‌دهند.
قیمت لوازم پزشکی در ایران طی یک‌سال گذشته ۱۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش داشته٬ به طوری که این رشد سرسام‌آور٬ هزینه‌های درمانی را نیز به شدت افزایش داده است.
براساس گزارش‌ها در حال حاضر هزینه یک دوره درمان بیمار مبتلا به سرطان سینه ۲۰۰ میلیون تومان و درمان دریچه میترال قلب ۱۲۰ میلیون تومان است.
آقای هاشمی اسفند ماه سال گذشته از مرگ ۱۵ هزار بیمار پیوند کلیوی (از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۹۰) بر اثر «عدم رسیدگی مسئولان نسبت به مشکلات این بیماران» خبر داده بود.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar