söndag 9 december 2012

پرونده 3هزار صفحه ای کهریزک آماده شد/ 85 صفحه کیفرخواست علیه مرتضوی و دو قاضی دیگر


 وی گفت: تلاش های زیادی برای برقراری ارتباط از سوی این افراد با شاکیان پرونده برای دیدار قبل از جلسه دادگاه صورت گرفته است که این دیدارها را پذیرفته نشده است.
دادگاه دوم پرونده کهریزک مراحل بررسی نهایی خود را در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی سیامک مدیر خراسانی می گذراند و مشتمل بر 3 هزار صفحه پرونده و 85 صفحه کیفرخواست علیه سه قاضی از جمله قاضی مرتضوی است.
خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد که پرونده کهریزک مشتمل بر 3 هزار صفحه و 85 صفحه کیفرخواست به متهمان تفهیم اتهام شده است.
یک منبع آگاه در گفتگو با مهر اظهار داشت: متهمان این پرونده 3 قاضی مرتبط با پرونده کهریزک شامل سعید مرتضوی دادستان وقت عمومی و انقلاب تهران، حسن زارع دهنوی، معروف به قاضی حداد معاون وقت امنیت دادسرای عمومی و انقلاب تهران و علی اکبر حیدری فرد، معاون سعید مرتضوی که احکام اعزام افراد بازداشت شده به کهریزک را امضا کرده بود، هستند.
وی گفت: تلاش های زیادی برای برقراری ارتباط از سوی این افراد با شاکیان پرونده برای دیدار قبل از جلسه دادگاه صورت گرفته است که این دیدارها را پذیرفته نشده است.
این منبع آگاه تصریح کرد: خانواده های افراد جانباخته در حادثه کهریزک به دنبال برگزاری علنی جلسه دادگاه پرونده کهریزک هستند، اما درعین حال تصمیم در خصوص علنی یا غیرعلنی بودن جلسه دادگاه برعهده قاضی پرونده است.
وی پیش بینی کرد: با توجه به زمانی که برای بررسی این پرونده حجیم مورد نیاز است، احتمال دارد ظرف یکماه آینده جلسه دادگاه حادثه کهریزک برگزار شود.
به گزارش مهر، دادگاه اول حادثه کهریزک به صورت غیرعلنی برگزار شده بود.
قاضی مدیرخراسانی پیش از این در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت قضات برکنار شده کهریزک گفته بود : این پرونده با صدور کیفرخواست برای سه متهم آن به دادگاه فرستاده شد. در حال حاضر مطالعه پرونده را آغاز کرده ایم و پس از بررسی کامل پرونده زمان محاکمه را مشخص می کنیم.
وی در پاسخ به این پرسش که محاکمه تا قبل از پایان سال برگزار می شود؟ اظهار داشت: هنوز نمی توان درباره زمان محاکمه اظهار نظر کرد.
بر اساس محتویات پرونده، برای سه قاضی برکنار شده حادثه کهریزک چندی قبل قرار منع تعقیب صادر شده بود که با اعتراض اولیای دم کشته شدگان ماجرا کهریزک دادگاه عمومی برای دادسرا قرار جلب دادرسی صادر کرد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar