lördag 5 januari 2013

گزارش پنتاگون از شبکه ۳۰ هزار نفری جاسوسی ایران


برخی رسانه‌ها با استناد به یک گزارش پنتاگون می‌نویسند که حدود ۳۰ هزار نفر برای شبکه جاسوسی و اطلاعاتی ایران کار می‌کنند. در این گزارش آمده که این افراد در فعالیت‌های غیرقانونی، عملیات تروریستی، بمب‌گذاری و قتل دست دارند.
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) یک گزارش غیرطبقه‌بندی شده ۶۴ صفحه‌‌ای در باره وزارت اطلاعات و امنیت جمهوری اسلامی تهیه کرده است که بسیاری از رسانه‌‌ها، از جمله سی‌ان‌ان، به آن استناد کرده‌اند.
در این گزارش آمده که وزارت اطلاعات و امنیت ایران یکی از بزرگترین و فعال‌ترین سرویس‌های جاسوسی و اطلاعاتی در منطقه خاورمیانه است.
بنا به ارزیابی پنتاگون، حدود ۳۰ هزار نفر وابستگان به این وزارتخانه در فعالیت‌های مخفی و غیرقانونی در سراسر جهان، از جاسوسی گرفته تا سرقت فن‌‌آوری و بمب‌گذاری‌های تروریستی و قتل، مشغول هستند.
بر پایه‌ی این گزارش پنتاگون که در زمینه جنگ‌های نامتعارف تهیه شده، وزارت اطلاعات و امنیت ایران از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، که از جمله در بمب‌گذاری‌های تروریستی آرژانتین و لبنان دست داشته، به طور فعال حمایت می‌کند.
این گزارش می‌‌افزاید که وزارت اطلاعات و امنیت ایران به لحاظ مالی، مادی و تسلیحاتی از سازمان‌های حماس، حزب‌الله لبنان و القاعده در عراق حمایت کرده است.
از سوی دیگر، سرویس جاسوسی ایران در هر کشوری که منافع ایران مطرح باشد، وارد عملیات می‌شود، از جمله در کشورهای افغانستان، عراق، کویت، لبنان، آسیای مرکزی، آفریقا، استرالیا، آذربایجان، کرواسی، فرانسه، گرجستان، آلمان، ترکیه، بریتانیا، کل قاره آمریکا، از جمله ایالات متحده آمریکا.
سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس، شاخه عملیات برونمرزی سپاه پاسداران سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس، شاخه عملیات برونمرزی سپاه پاسداران
به ویژه فعالیت‌های سرویس اطلاعاتی ایران در آرژانتین، بولیوی، برزیل، اکوادور و ونزوئلا هشداری برای دولت آمریکا بوده است.
گزارش پنتاگون می‌افزاید، به نظر می‌آید که تلاش‌های ایران بخشی از “استراتژی ایران برای تثبیت حضور خود در نزدیکی ایالات متحده آمریکا در راستای گسترش ایدئولوژی شیعی و انقلابی، تحکیم شبکه‌های اطلاعاتی و عملیات مخفی و اجرای جنگ نامتقارن علیه ایالات متحده آمریکا” است.
از سوی دیگر، “در آمریکای لاتین، سرویس اطلاعاتی ایران، و به‌طور عمده نیروهای قدس، از حزب‌الله برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند”.
اسرائیل یکی از هدف‌های سرویس اطلاعاتی ایران است و در این راستا از حزب‌الله لبنان حمایت می‌شود.
“عرب‌ها و اسرائیلی‌ها در خدمت ایران”
گفته می‌شود که وزارت اطلاعات و امنیت ایران زیر نظر مستقیم آیت‌الله خامنه‌ای قرار دارد و یکی از شروط برای اعطای پست وزارت تعلق به قشر روحانیت است. با این حال سرویس اطلاعاتی ایران اتباع خارجی‌، ازجمله اتباع بریتانیا یا یهودیان اسرائیلی را نیز به خدمت می‌گیرد.
در گزارش پنتاگون آمده که “سرویس اطلاعاتی ایران برای رسیدن به اهداف خود، از افراد صرف‌نظر از اعتقادات دینی آنها استفاده می‌کند، ازجمله از عرب‌ها و یهودی‌ها برای جاسوسی در اسرائیل”.
DW.DE
مذاکرات ایران و آرژانتین درباره حمله تروریستی بوئنوس‌آیرس
“ارتش ایران بیش از آنچه تصور می‌رود در سوریه فعال است”
«تعلق کارخانه اسلحه‌سازی منهدم‌شده در سودان به پاسداران»
ارباب سیر اتهام ترور سفیر عربستان در آمریکا را پذیرفت
سرلشکر فیروزآبادی: جنگ‌ سوریه، جنگ ایران است
گزارش محرمانه در مورد ارسال اسلحه از ایران به سوریه
تناقض‌گویی در مورد حضور سپاه قدس در لبنان و سوریه
اعتراف فرمانده سپاه به حضور “نیروی قدس” در سوریه
این گزارش می‌‌افزاید که ایران و سوریه به طور مشترک ایستگاه‌های شنود در شمال سوریه و بلندی‌های جولان احداث کرده‌اند، ولی فن‌آوری آنها نشان می‌دهد که ظرفیت‌های ایران برای انتقال اطلاعات به حزب‌الله لبنان هنوز محدود است.
جمهوری اسلامی به جنگ سایبری نیز روی آورده و دست به عملیات تهاجمی و تدافعی می‌زند. در سال ۲۰۱۰ ویروس استاکس‌نت تمام سیستم فن‌آوری غنی‌سازی اورانیوم ایران را آلوده ساخت و از کار انداخت.
گزارش پنتاگون می‌‌افزاید که “موفقیت این ویروس نشانگر ضعف ایران در حوزه سایبری است”.
این گزارش به قتل‌های زنجیره‌ای وزارت اطلاعات و امنیت ایران در دهه‌ی ۱۹۹۰ اشاره می‌کند و می‌افزاید که روسیه در این دهه به ایرانیان در زمینه عملیات مخفی آموزش می‌داده است.
گزارش پنتاگون می‌افزاید که سرویس جاسوسی روسی SVR که جای “کا گ ب” را گرفته است، به صدها مأمور عملیاتی ایرانی آموزش داده است، هرچند که این دو سرویس اطلاعاتی دو دکترین متفاوت دارند.
گفته می‌شود همکاری این دو سرویس اطلاعاتی در راستای محدود ساختن نفوذ سیاسی ایالات متحده آمریکا در آسیای مرکزی و سرکوب ناآرامی‌های قومی صورت گرفته است.
از سوی دیگر در این گزارش آمده که سرویس اطلاعاتی ایران، ورای تفاوت‌های شیعی و سنی، با شبکه القاعده همکاری دارد. این گزارش می‌‌افزاید که همکاری ایران و القاعده مبتنی‌بر مخالفت مشترک آنها با حضور فعال آمریکا در منطقه، به‌ویژه در عراق و افغانستان است. به‌ویژه پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، ایران به رزمندگان شبکه القاعده برای گریز از افغانستان کمک کرده است.
تأسیس واحد ضداطلاعات “عقاب ۲”
گزارش پنتاگون می‌افزاید: «ایرانی‌ها در دو نوع عملیات ترور مشارکت دارند. [...] در حالی که یک نوع از عملیات دربرگیرنده‌ی خرابکاری، جاسوسی و بمب‌گذاری در کشور مورد هدف است، نوع دیگر عملیات، قتل مخالفان جمهوری اسلامی در داخل و خارج از مرزهای ایران است.»
این گزارش می‌افزاید که با فرار سردار علیرضا عسگری از ایران، ایرانیانی که با حزب‌الله لبنان مرتبط بودند، شناسایی شدند و اطلاعاتی در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای سوریه به دست اسرائیل افتاد.
پنتاگون در گزارش ۶۴ صفحه‌ای خود آورده که ایران یک واحد ضداطلاعات ویژه موسوم به “عقاب ۲” به راه انداخته است که وظیفه‌ی آن حفاظت از برنامه هسته‌ای این کشور در برابر حمله‌ها و خرابکاری‌هاست.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar