torsdag 10 januari 2013

شکایت هاشمی از رسایی/ ۲ خبر داغ دادستان تهران


شکایت هاشمی رفسنجانی از حمید رسایی، اظهارات دادستان کل کشور در مورد جرم اقتصادی، جزئیات جدید از پرونده ستار بهشتی و دو خبر داغ دادستان تهران از مهمترین اخبار قضایی در هفته جاری بود.
شکایت هاشمی رفسنجانی از حمید رسایی، اظهارات دادستان کل کشور در مورد جرم اقتصادی، جزئیات جدید از پرونده ستار بهشتی و دو خبر داغ دادستان تهران از مهمترین اخبار قضایی در هفته جاری بود.
نطق پیش از دستور حمید رسایی در صحن علی مجلس در مورد آیت الله هاشمی رفسنجانی کار را به دادگاه ویژه روحانیت کشاند.
حجت الاسلام محمدجعفر منتظری، حاکم شرع دادگاه ویژه روحانیت گفت: رسیدگی به پرونده شکایت هاشمی رفسنجانی از رسایی و اعلام جرم دادستان علیه وی هنوز در دادگاه ویژه روحانیت مطرح نشده است. ولی رسیدگی به این پرونده بزودی در دستور کار دادگاه ویژه روحانیت قرار می گیرد.
نشست ۳ ساعته بدهکاران بانکی با دادستان کل
بعد از جنجالها بر سر لیست مفسدان اقتصادی که میان رئیس جمهور و رئیس دستگاه قضا رخ داد بدهکاران بانکی با دادستان کل کشور دیدار داشتند.
محسنی اژه ای در این دیدار گفت: بحث لیستهای تحویلی که تحت عنوان مفسد اقتصادی رسانه ای شده بود، همانطور که قبلا اعلام شده، با بررسی های دقیق به عمل آمده مشخص شد که تعداد زیادی از آنها فقط بدهکار بانکی هستند نه مفسد اقتصادی. بعد هم بدهکاران مشکلات را بیان کردند.
علی مطهری: دستگیری ستار بهشتی با حکم دادگاه نبوده است!
ماجرای مرگ ستار بهشتی هنوز به پایان نرسیده و علی مطهری نماینده تهران این بار در تذکری مستند به بند ۱۱ ماده ۲۴ آیین نامه داخلی مجلس، اعلام کرد: در ملاقات خانواده ستار بهشتی با من، مادر و خواهر وی گفتند زمانی که او را دستگیر کردند حکم قضایی نبوده و وقتی ما حکم خواستیم اسلحه بیرون آوردند در حالی که در گزارش گفته شده بود بازداشت با حکم قضایی بوده لذا لازم است این بخش گزارش اصلاح شود. من تحقیق کردم و شخصا به این نتیجه رسیدم که بازداشت با حکم قضایی نبوده است.
پیش نویس طرح ایجاد سازمان مبارزه با فساد اقتصادی نوشته شد
همایش مبارزه با فساد اقتصادی برکاتی هم داشت که کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهشهای مجلس از ارائه پیش نویس طرح ایجاد سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی توسط این مرکز به مجلس خبر داد.
دادستان کل: جرم اقتصادی در قانون نداریم!
البته در این همایش موضوعاتی دیگر هم مطرح شد و دادستان کل کشور در جایگاه سخنران قرار گرفت و گفت: اکنون ما جرمی تحت عنوان جرم اقتصادی در قانون نداریم. مصادیقی داریم که هر کدام مصداقی از فساد اقتصادی است اما یک عنوان به نام فساد اقتصادی که مجازاتی برایش تعریف شده باشد وجود ندارد. که البته این را باید در کنار جرم سیاسی قرار داد چرا که هنوز جرم سیاسی هم تعریف نشده است!
مرخصی یک هفته ای جوانفکر
در هفته جاری علی اکبر جوانفکر مشاور رسانه ای رئیس جمهور که پس از ۱۲ روز بستری در بیمارستان آتیه تهران بار دیگر به زندان اوین بازگشته بود، شامگاه همان روز آزاد شد و به مرخصی یک هفته ای رفت.
۲ خبر داغ دادستان تهران ساعت ۱۸
دادستان تهران همانند سنوات گذشته اخبار داغ قضایی را تنها روی سایت دادستانی و در ساعت غیر اداری منتشر کرد. عباس جعفری دولت آبادی ساعت ۱۸ روز چهارشنبه اعلام کرد: کیفرخواست مهدی هاشمی بر ۱۲۵ صفحه با ۱۲ عنوان اتهامی صادر شده است. دادستان تهران همچنین از صدور کیفرخواست به اتهام محاربه برای عامل حمله به شهروندان تهرانی در خیابان شهید مدنی خبر داد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar