lördag 5 januari 2013

با تایید کمیسیون امنیت، «قرائت گزارش پرونده ستار بهشتی، وبلاگ‌نویس در مجلس»


 عضو هیت رییسه مجلس شورای اسلامی، روز شنبه، پنجم ژانویه، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که گزارش بررسی‌ دلیل مرگ ستار بهشتی، وبلاگ‌نویسی که در زندان اوین جان باخت، در هفته جاری در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.
به گزارش مهر، حسین سبحانی با بیان این‌که علت عدم قرائت گزارش بررسی دلیل مرگ ستار بهشتی، در جلسات هفته گذشته مجلس، عدم قرائت آن در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بوده است، از تایید این گزارش در کمیسیون و قرائت آن اولین جلسه هفته جاری مجلس خبر داد.
این عضو هیت رییسه مجلس شورای اسلامی از تایید و تصویب گزارش مهدی دواتگری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این کمیسیون خبر داد و گفت: «قرائت این گزارش هفته کاری قبل در دستور کار مجلس بود اما برخی اعضای کمیسیون معتقد بودند که این گزارش باید در کمیسیون قرائت و به تایید برسد.»
وی ادامه داد: «هیت رییسه ابتدا به این نکته توجه نکرده بود که پس از تذکر اعضای کمیسیون، مقرر شد ابتدا گزارش در کمیسیون مطرح و تایید شود . بعد از این‌که کمیسیون جلسه برگزار کرد و گزارش قرائت شد اعضای کمیسیون با آن موافقت کردند و قرار شد در صحن مجلس به عنوان گزارش کمیسیون امنیت ملی و نه گزارش یک فرد از این کمیسیون، در صحن مجلس قرائت شود.»
عضو هیت رییسه مجلس گفت: «دراین گزارش که به تایید کمیسیون رسید تغییرات اندکی انجام گرفت و نظرات اعضا لحاظ شد البته شاکله گزارش حفظ شده است.»
سبحانی نیا پیش بینی کرد این گزارش در دستور کار روز یک‌شنبه مجلس قرار گیرد.
لازم به اشاره است ستار بهشتی، وبلاگ‌نویس چندی پیش توسط پلیس فتا، بازداشت و به زندان اوین منتقل می‌شود که پس از گذشت چند روز مسوولان زندان در تماسی با خانواده او از جان باختن ستار بهشتی خبر داده‌اند.
تاکنون گزارش‌های ضدونقیضی در خصوص نحوه جان باختن این وبلاگ‌نویس توسط مقام‌های مختلف جمهوری اسلامی از جمله نیروی انتظامی، قوه قضاییه و هم‌چنین پزشکی قانونی منتشر شده است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar