måndag 25 juni 2012

حسن بنیانیان، رئیس سابق حوزه هنری: روحانیت شبکه تاریخی خود را از دست داده است

دیگربان: حسن بنیانیان، رئیس سابق حوزه هنری گفته که «در حال حاضر روحانیت شبکه تاریخی خود را تا حد زیادی از دست داده و نفوذ تلویزیون جمهوری اسلامی به سرعت از حال از بین رفتن است.»
به گزارش خبرگزاری «شبستان»٬ آقای بنیانیان این مطلب را روز شنبه (سوم تیر) در چهارمین گردهمایی فرهنگ عمومی استان تهران بیان کرده است.
وی گفته که «زبان روحانیت تنها روی مخاطبان متدین کاربرد دارد و این مسئله ما را با وضع خطرناکی روبرو کرده است که نسلی دگراندیش شکل گرفته است.»
رئیس سابق حوزه هنری با انتقاد از عملکرد روحانیون و نهاد‌های فرهنگی افزوده است: «ما بسیاری از مفاهیم فرهنگی را تبدیل به آموزش فرهنگی کرده‌ایم که متاسفانه ضد ارزش است.»
عملکرد و دخالت روحانیت در حوزه‌های مختلف سال‌هاست مورد انتقاد و اعتراض کار‌شناسان قرار دارد٬ اما دامنه این دخالت‌ها هر روز گسترده‌تر از قبل می‌شود.
روحانیون حاکم بر ایران بیش از ۳۰ سال است در تمامی حوزه‌های فرهنگی٬ سیاسی٬ اقتصادی و اجتماعی دخالت کرده و اعمال نظر می‌کنند٬ اما حاضر نیستند تبعات این دخالت‌ها را بپذیرند.
محسن قرائتی٬ رئیس ستاد اقامه نماز هم روز گذشته در جمع فرهنگیان شهرستان چالوس گفته بود: «امروز آموزش و پرورش یک نهاد شکست‌ خورده است.»
آقای قرائتی افزوده که «در آموزش و پرورش ما و در حوزه و دانشگاه ما موضوعاتی وجود دارد که هیچ ارزشی برای دانش آموز و دانشجو و طلبه ندارد.»

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar