onsdag 6 juni 2012

اعتصاب غذای یک زندانی سیاسی کُرد


یک منبع محلی به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت که جعفر افشاری زندانی سیاسی کُرد در زندان ارومیه از روز دوشنبه ۱۵ خرداد ماه در اعتراض به حکم صادره اقدام به اعتصاب غذا نموده است.


این منبع افزود : «جعفر افشاری در آذرماه سال ۸۹ به همراه سه برادر دیگرش به نامهای علی، رزگار ( حبیب ) و ولی افشاری در شهرهای بوکان و مهاباد توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند. شعبه‌ یک دادگاه انقلاب شهر مهاباد در مورخه ۱۷ دیماه سال ۹۰ جعفر افشاری و ولی افشاری را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به ۵ سال زندان محکوم کرد و رزگار و علی افشاری نیز به اتهام محاربه از طریق عضویت در حزب کومه‌له به اعدام محکوم شدند.»

بعد از اعتراض این چهار زندانی سیاسی به حکم صادر پرونده جهت تجدید نظرخواهی به دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی ارسال شده است اما با وجود گذشت چندنی ماه همچنان به اعتراض این زندانیان رسیدگی نشده است.

منبع یاد شده همچنین گفت که جعفر افشاری برای دومین بار در طول چند ماهه گذشته اقدام به اعتصاب غذا کرده است. دوره قبل در ۵ بهمن ماه نیز به مدت ۲۲ روز در اعتراض به حکم صادر شده اعتصاب غذا نموده بود که مسئولان زندان نسبت به اعتصاب غذای وی بی اعتنایی کرده بودند و وی را به قرنطینه‌ی زندان منتقل کرده و از ملاقات و تماس با خانواده نیز وی را محروم کرده بودند.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar