torsdag 7 juni 2012

بازداشت پدربزرگ آرش صادقی، زندانی سیاسی

شامگاه روز چهارشنبه مامورین امنیتی با مراجعه به منزل پدربزرگ آرش صادقی، او را بازداشت و به محل نامعلومی منتقل کرده اند. ماموران ادعا کرده اند که وی را برای پاسخ گویی به چند سوال با خود می برند و باز می گردانند، اما شواهد موجود حکایت از بازداشت موقت این پیرمرد 80 ساله دارد….
شیرالله درگاهی، پدربزرگ آرش صادقی زندانی بند ۳۵۰ اوین، شامگاه دیروز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.
به گزارش خبرنگار کلمه، شامگاه روز چهارشنبه مامورین امنیتی با مراجعه به منزل پدربزرگ آرش صادقی، او را بازداشت و به محل نامعلومی منتقل کرده اند. این پیرمرد کهنسال که به همراه همسرش در منزل حضور داشته، حوالی ساعت ۸ شب توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.
بر اساس این گزارش، با توجه به حضور یکباره مامورین به منزل، در حالی که به همسرش شوک شدیدی وارد شده بود، ماموران ادعا کرده اند که وی را برای پاسخ گویی به چند سوال با خود می برند و باز می گردانند، اما شواهد موجود حکایت از بازداشت موقت این پیرمرد ۸۰ ساله دارد.
خانواده این پدر کهنسال، با توجه به سن بالا و شرایط نامساعد جسمی او، به شدت نگران وضعیت جسمانی وی هستند. همچنین همسر آقای درگاهی نیز که از ورود مامورین و بازداشت همسرش دچار شوک شده، در حال حاضر شرایط مساعدی ندارد و بنا به توصیه نزدیکان در صورت عدم بهبود، او نیز به بیمارستان منتقل خواهد شد.
پدربزرگ آرش صادقی چندی پیش نامه ای خطاب به بازجویان پرونده نوه اش نوشته و منتشر کرده بود که بازتاب گسترده ای در رسانه های خبری داشت. پدر بزرگ آرش صادقی در نامه ای دردمندانه خود با شرح ماجرای بازداشت آرش و اتفاقات پس از آن و تماس های تلفنی و وعده ها و ادعا های دروغ بازجوی پرونده خطاب به وی گفته بود: آقای کارشناس دیدید همه ادعاهایتان در مورد مجرم بودن آرش به طنزی میماند. طنزی تلخ…آقای کارشناس قرار است با آرش چه کنید؟ آیامرگ مادر “پاشیده شدن کانون گرم خانواده کافی نبوده؟ آیا بیش از سی ماه زندان بعد از انتخابات۸۸ که بخش اعظمی از آن را آرش در انفرادی بوده کافی نیست؟ آیا آسیبهای جسمی وارد شده مثل شکستگی در ناحیه دنده و کتف در بازجویی ها که به تائید پزشکی قانونی نیز رسیده کافی نیست؟ در تماس هایی که بعد از بازداشت آرش با بنده داشتید به کررات به بنده فرمودید من این مدت آرش را زیر نظر داشتم و از کوچکترین تماس های آرش مطلع بودم. آقای کارشناس حتما این را هم میدانید که آرش بعد از آزادی مکانی برای زندگی نداشته؟
آرش صادقی از جمله زندانیان سیاسی پس از انتخابات ۸۸ است که در این مدت هزینه های سنگینی را متحمل شده است. در این بین، فوت مادرش در پی هجوم نیروهای امنیتی به منزل آنها، بیش از همه وی را دچار شرایط روحی وخیمی کرد. با این حال او مقاومت خود را از دست نداده و در حال حاضر نیز در حمایت از حسین رونقی ملکی دست به اعتصاب غذا زده است؛ اعتصابی که از سیزده روز قبل آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
این دانشجوی دانشگاه علامه طباطبائی که در ستاد میرحسین موسوی نیز فعالیت داشته، از جمله فعالان سیاسی است که پس از انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ چندین نوبت بازداشت و روانه زندان شده است. او اولین بار در ۱۸ تیرماه ۸۸ بازداشت و بعد از تحمل پنجاه روز انفرادی در حالی از زندان آزاد شد. یورش مامورین امنیتی برای بازداشتش سبب شده بود تا مادر سالخورده اش دچار شوک شود و همین کافی بود تا او دیگر مادرش را در جمع خانواده خود نداشته باشد. او کمی بعد و پس از آزادی اش از زندان نیز در راه بهشت زهرا و در حالی که به همراه پدربزرگ و مادربزرگش قصد حضور بر سر مزار مادرش را داشت، بار دیگر با حمله مامورین امنیتی دستگیر و روانه زندان اوین شد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar