fredag 15 juni 2012

ناگفته‌های صفار از پشت کردن اصلاح‌طلبان به دهه ۶۰

خودنویس: وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگویی تفصیلی با یک روزنامه، با پرده برداشتن از روابط فامیلی خود با مصطفی تاج‌زاده می‌گوید که در دهه‌ی ۶۰ ما همراه هم بودیم و اختلافات زمانی شروع شد که علاقه‌ی این طیف نسبت به دهه‌ی ۶۰ قطع شد. وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص عذرخواهی بهرام رادان از وی و نیز آوارگی سیاوش قمیشی نیز اظهار نظر کرده است.
در شرایطی که اصلاح‌طلبان می‌کوشند هرگونه نقش داشتن خود در حوادث دهه‌ی ۶۰ را کمرنگ جلوه داده و یا آن را به‌طور کلی محو کنند، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گوید که در آن زمان اصول‌گرایان همراه اصلاح‌طلبان بوده‌اند.
محمدحسین صفار هرندی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم در گفتگویی تفصیلی با روزنامه «جام‌جم» با بیان این موضوع گفته است که اشتراکات زیادی با اصلاح‌طلبان داشته‌اند و حتی با برخی هم نسبت‌های فامیلی نزدیکی داشته‌اند.
به گزارش قانون به نقل از جام‌جم آقای صفار هرندی در خصوص تاج‌زاده گفته است: «مصطفی، تاج‌زاده داماد خاله من هستند و خانم ایشان دخترخاله‌ی ماست.»
صفار گفته است که او رابطه‌اش را با تاج‌زاده قطع نکرده است؛ بلکه این تاج‌زاده و اصلاح‌طلبان بوده‌اند که علائق دهه‌ی ۶۰ خودشان را کنار گذاشته‌اند: «دلم می‌خواهد کسی به این سوال من جواب دهد که آیا ما عوض شده‌ایم یا کسان دیگر عوض شده‌اند؟ من تصور می‌‌کنم که ما در دهه ۶۰ توقف کرده‌ایم و علائق آن روز را ترک نکرده‌ایم ولی گویی برخی با علائق پیشین خودشان خداحافظی کرده و یا فاصله گرفته‌اند و منشا بسیاری از اختلافات به نظر من این تغییرات است.»
خبر دارم سیاوش قمیشی آواره است
صفار هرندی در بخش دیگری از گفتگوی خود در خصوص فراهم کردن فضایی برای حضور خوانندگان لس‌آنجلسی هم گفت که با این موضوع مخالف است.
وی در پاسخ به این سوال که «آیا بهتر نیست که این امکان را فراهم کنیم که برخی از خوانندگان لس‌آنجلسی که بطور نسبی سالم‌تر هستند و حتی ظاهر و اشعارشان اگر از برخی خوانندگان داخلی کشور بهتر نباشد، بدتر نیست، بیایند و در داخل کشور فعالیت کنند؟» گفته است: «شما فقط شعر و موسیقی را در ارتباط با این موضوع می‌بینید، در حالی من میزانسن را هم می‌بینم.»
وزیر پیشین فرهنگ با ذکر مثالی در خصوص سیاوش قیمشی گفت: «خودش موقعیتی که اینجا داشت را ترک کرد و من اکنون از زبان دوستانش می‌شنوم که چه آواره‌ای شده است و به چه نگون‌بختی رسیده است. گاهی زیاده‌خواهی افراد در این قضیه مهم است.»
بهرام رادان آمد عذرخواهی کرد
نکته‌ی پایانی گفتگوی تفصیلی صفارهرندی در خصوص بهرام رادان است و بسیار قابل تامل می‌نماید. رادان در جشنواره فجر هنگامی که جایزه سیمرغ بلورین را گرفت آن را روی زمین گذاشت و بسیاری از رسانه‌ها در آن مقطع به تمجید از رادان و این عمل او پرداختند اما آقای صفار می‌گوید که رادان برای عذرخواهی پیش وی رفته است.
وی گفته است: «بهرام رادان در هنگامی که در جشنواره جایزه کسب کرده بودند نمی‌دانم آنجا چه حالی داشتند که جایزه‌شان را بر زمین گذاشتند و برخی گفته بودند که این کار بی‌احترامی است و ایشان فکر کرده بود ما ناراحت شده‌ایم. من گفتم که من چنین تصوری نکردم ولی اهالی سینما به گرفتن این جایزه افتخار می‌کنند و اگر بی‌حرمتی صورت بگیرد به تمام اهالی سینما صورت گرفته و به ایشان گفتم چرا فکر کردید من ناراحت شدم و اگر جای ناراحتی هم بوده باید هم ناراحت شده باشند. ایشان گفتند که من منظور و مقصودی نداشتم..»

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar