onsdag 6 juni 2012

افزايش اعدام‌ها در ايران تحت اشغال آخوند های ضد بشر


اعدام هشت زندانی در ایران یک روز پس از آنکه اتحادیه اروپا خواستار تعلیق اعدام در ایران شد .
حقوق بشر ایران، ۱۱ خرداد ماه: فقط یک روز پس از اینکه اتحادیه اروپا از ایران خواستار تعلیق اجرای احکام اعدام شد. هشت نفر از زندانيان زندان مرکزی اروميه به دستور مراجع قضايی در محوطه اين زندان به دار آويخته شدند

به گزارش آژانس خبری موکريان احکام اعدام هشت زندانی روز پنج‌شنبه ۱۱ خردادماه درزندان مرکزی اروميه به‌مورد اجرا گذاشته شد.

مسعود شمس نژاد وکیل یکی از اعدام شدگان در گفتگو با خبرنگار سرویس حقوق بشر آژانس خبری موکریان، اسامی این افراد را الله وردی - الف، صیاد - الف، صفر - پ، حاجی - پ، خسرو - د، عمران - گ، نهاد - ن و عبدالمجید - م اعلام نمود. وی افزود: اتهام افراد اعدام شده از سوی مراجع قضایی، جرائم مربوط به مواد مخدر عنوان شده است. این وکیل در خاتمه اعلام نمود که اجرای حکم موکل بنده کاملا خارج از مفاد آیین نامه نحوه اجرای احکام اعدام صورت گرفته است

روز گذشته نيز "فعالان حقوق بشر و دموکراسی در ایران" از اعدام کوروش زرینی، زندانی محبوس در زندان رجایی‌شهر کرج به اتهام حمل مواد مخدر خبر داده بود.

اعدام‌ها در ايران در حالی همچنان ادامه دارد که اتحادیه اروپا روز گذشته نسبت به افزايش اعدام‌ها در ايران هشدار داد و از جمهوری اسلامی خواست تا اجرای مجازات اعدام را به حالت تعليق درآورد.

سخنگوی کا‌ترین اشتون، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اين‌باره گفت: "بر اساس آخرین آمار‌ها که از چند منبع تهیه شده، در پنج ماه نخست سال جاری میلادی شمار زیادی اعدام شده‌اند و بدین‌ ترتیب ایران در میان کشورهایی که بیشترین مجازات اعدام را داشته‌اند قرار گرفته است."
..............
یک زندانی بی گناه به خاطر ایجاد رعب و وحشت در ملاء عام اعدام شد

یک زندانی "برای درس عبرت" (ایجاد رعب و وحشت)در ملاء عام در شهرستان لار اعدام شد- به گفته وکیل این زندانی او بی گناه بود.

حقوق بشر ایران، ۶ خرداد ماه ۱۳۹۱: به گزارش منابع موثقی که با سازمان حقوق بشر ایران در تماس بوده اند، بامداد دیروز جمعه ۵ خرداد ماه یک زندانی در ملاء عام در شهرستان لار (استان فارس) به دار آویخته شد. به گفته این منابع این زندانی به نام عبدالرضا( معروف به نواب )دامن کشان، حدود ۲۶ ساله، به اتهام تجاوز به عنف به اعدام محکوم شده بود است.

وکیل این زندانی آقای حسین رییسی که شب قبل از اعدام با رادیو فردا مصاحبه کرد گفت " زنی که مدعی اولیه تجاوز بود ۳ روز بعد از شکایت رضایت داده و از شکایت خود صرف نظر نموده و در دادگاه هم تجاوز را رد کرده بود"

"

به گفته منابع سازمان حقوق بشر ایران هیچ مدرکی برای حکم تجاوز علیه این زندانی وجود نداشت این زندانی برای "عبرت مردم" به دار آویخته شد. .

سازمان حقوق بشر ایران اعدام آقای دامن کشان را شدیدا محکوم کرد. سخنگوی این سازمان محمود امیری مقدم گفت: " این اعدام بار دیگر نشان میدهد که زندانیان در ایران از دادگاه عادلانه برخوردار نیستند واعدام توسط حکومت ایران به عنوان وسیله ای برای ایجاد ترس در جامعه استفاده میشود".

بامداد دیروز یک زندانی دیگر در ملاء عام در ایلام به دار آویخته شد. در ۱۰ روز گذشته دستکم ۶۰ نفر در شهرهای مختلف ایران اعدام شده اند.

...............
سه اعدام دیگر در شیراز: ۵۸ اعدام در هفت روز - سازمان حقوق بشر ایران بار دیگر خواستارواکنش جامعه جهانی شد

حقوق بشر ایران ۲ خرداد ۱۳۹۱ : سایت رسمی دادگستری استان فارس بامداد امروز از اعدام سه زندانی خبر داد. بنا به این گزارش این سه زندانی با نامهای "ظ – ر"، به اتهام حمل و نگهداری ۲ کیلو گرم هروئین ، "ع – الف" به اتهام حمل از ۳۲ کیلو ۳۰۹ گرم هروئین و "ح- الف" به اتهام حمل نگهداری و حمل ۴ کیلو ۹۰۰ گرم کراک طی سالهای ۸۶ تا ۸۹ دستگیر و پس از محاکمه در دادگاه انقلاب اسلامی احکام اعدام آنان صادر گردید.

بدین ترتیب تعداد اعدام ها در هفت روز گذشته به ۵۸ مورد رسیدند که ۳۵ مورد توسط رسانه های رسمی و ۲۳ مورد (۱۶ اعدام در یزد و ۷ اعدام در رشت) توسط فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران اعلام شده اند.

روز گذشته سازمان حقوق بشر ایران در بیانیه ای به شدت موج اعدام در ایران را محکوم کرد و خواستار واکنش فوری جامعه جهانی گردید . سخنگوی این سازمان محمود امیری مقدم گفت: "ما از سکوت جامعه بین المللی به رغم این واقعیت که احکام اعدام حدود ۵۰ نفر در ایران تنها در یک هفته اجرا شده است تعجب میکنیم ".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar