söndag 21 april 2013

بازداشت احمدی‌نژاد در صورت ایجاد خطر برای «نظام»


در هفته گذشته رهبری جمهوری اسلامی دو بار و در دو دیدار متفاوت سخن از بازداشت احمدی نژاد زده است.
طبق همین شنیده ذکر این موضع یک بار موقعی بوده است که یکی از افراد جریان راست (موسوم به اصول گراها) نزد وی رفته و با اشاره به برخی رفتارهای احمدی نژاد و در پیش بودن تجمع استادیوم آزادی گفته است که احمدی نژاد دارد شلوع می کند و ممکن است در انتخابات نیز خرابکاری کند. رهبر ج.ا در پاسخ می گوید اگر کاری کند که برای نظام خطر داشته باشد دستور می دهم به بازداشتگاه بیندازندش!
و بار دیگر در دیدار با آقای هاشمی رفسنجانی بوده است. در این دیدار (که بخش هایی از اخبار و تحلیلی که هاشمی پس از آن از این دیدار داشت به عرصه رسانه ها نیز کشانده شد) ، آقای هاشمی تحلیلی از اوضاع کشور ارائه می کند که جا به جا رهبر ج.ا موضع و تحلیل وی را رد و تحلیلی متفاوت و به عکس از اوضاع کشور می دهد.
طبق همین شنیده آقای خامنه ای اما در بحث انتخابات به وی می گوید اگر نامزد معقولی بیاورید خوب و قابل تفاهم است. در عین حال وقتی هاشمی رفسنجانی از احتمال خطرناک شدن احمدی نژاد برای نظام سخن می گوید و اظهار می کند مواظب احمد نژاد در این چند ماه باشید تا خطری برای نظام ایجاد نکند رهبر ج.ا با لحنی مشابه شنیده بالا پاسخ می دهد می گویم دوروزه بازداشتش کنند!
برخی ناظران سیاسی عقب نشینی احمدی نژاد در تجمع استادیوم آزادی و عدم طرح مشایی و اصلا سخن نگفتن در باره انتخابات را به برخی مذاکرات پشت صحنه در این باره نسبت می دهند. ضمن اینکه کمی جمعیت حاضر در استادیوم علیرغم بسیج دویست و پنجاه هزار نفره نیز از نکات قابل تامل در باره میزان توانایی دولت در بسیج نیروها علیرغم پول فراوانی که در اختیار دارند و نیزجهت سنجی نیروهای اداری در این میان است که هم خود دریافته اند و هم از طریق حراست های ادارات توصیه می شوند که مراقب باشند در چه صفی قرار می گیرند.
طبق شنیده فوق حاضران در استادیوم خبر از ترکیب خاص غیر سیاسی و نا آگاه بودن بسیاری از شرکت کنندگان از بازیهای سیاسی و درگیری ها و کشمکشهای قدرت در سطوح فوقانی کنونی قدرت در ایران می دهند.
خاطر نشان می شود یک شعار مهم حاضران در دقایق بسیاری از مراسم در هنگام ظهر«توپ، تانک، فشفشه- نهار ما چی میشه!؟» بوده است!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar