måndag 7 maj 2012

مراجع تقلید همچنان سکوت اختیار کرده‌اند: انتقاد فرزند مطهری از برخورد سیاسی با حجاب

محمد مطهری فرزند مرتضی مطهری از مقام‌های جمهوری اسلامی به خاطر برخورد‌های «سیاسی» و «دوگانه» با «حجاب» به خصوص در مواقعی همچون برگزاری انتخابات انتقاد کرده است.
به گزارش روز یکشنبه (۱۷ اردیبهشت) مرکز خبر حوزه٬ آقای مطهری این انتقاد را در جریان یک سخنرانی به مناسبت هفته معلم در شهر قم مطرح کرده است.
وی گفته که «اگر نشان دادن بدحجاب مشکلی ندارد و اهداف سیاسی به ما اجازه داده است که هنگام انتخابات آن‌ها را با هر سر و وضعی نشان دهیم؛ چرا در مورد میزگردهایی با حضور کار‌شناسان در باب مسأله حجاب از همین شیوه استفاده نمی‌کنیم؟»
مطهری افزوده است: «ما نسبت به حجاب رفتاری دوگانه داریم و مخاطب را سرگشته می‌کنیم و در عین حال تمایل داریم منشأ بدحجابی‌ها را یکسره به اینترنت و ماهواره نسبت دهیم.»
روحانیون و نظامیان حاکم بر ایران که سال‌هاست منتقد وضعیت حجاب در جامعه هستند از حضور زنانی که به اعتقاد آن‌ها «بدحجاب» هستند در راهپیمایی‌های حکومتی و انتخابات استقبال می‌کنند.
صدا و سیما به همراه بسیاری از رسانه‌های محافظه‌کار با انتشار تصاویر متعددی از زنان «بدحجاب» شرکت کننده در راهپیمایی‌ها و انتخابات تلاش می‌کنند از این دسته از زنان بهره‌برداری‌های سیاسی کنند.
حضور این زنان در راهپیمایی‌های حکومتی و انتخابات پس از اعتراض‌های سال ۱۳۸۸ بیشتر از گذشته مورد توجه مقام‌های جمهوری اسلامی و رسانه‌های محافظه‌کار قرار گرفته است.
مراجع تقلید قم که به طور مستمر از وضعیت حجاب در جامعه انتقاد دارند تاکنون درباره حضور زنان با پوشش‌هایی که مورد تائید آن‌ها نیست در راهپیمایی‌ها و انتخابات مختلف اظهار‌نظری نکرده‌اند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar